Skip to main content

Ücretli abone sayısı 180 milyonu bulan Spotify, platforma daha fazla içerik üretici çekmek istiyor.

Son günlerin en çok konuşulan şirketlerinden olan Spotify, geçtiğimiz yılın son çeyreğine ilişkin mali raporunu yayımladı.

Bini aşkın doktorun imzaladıkları bir açık mektupta şirketi Covid konusunda yanlış bilgilendirmeleri engellemeye davet etmeleri, mektupta özellikle de Joe Rogan Experience adlı podcastin bir bölümünde konuşulan çeşitli konulara işaret edilmesi, Spotify’ın Covid karşısında aldığı önlemleri sorgulatırken, Neil Young’ın Covid konusunda yapılan yanlış bilgilendirmeler konusunda Spotify’ın yeterince etkin olmadığı düşüncesiyle şarkılarını platformdan çekmesi bu tartışmayı kızıştırmıştı. Rogan, Spotify’dan ve fanı olduğunu söylediği Neil Young’dan özür dilese de tartışma sürüyor.

Spotify, bu kez şirket için olumlu bir gelişme ile gündeme geldi.

Aylık aktif kullanıcı sayısı 406 milyona ulaşan Spotify’ın ücretli abone sayısı ise 180 milyonu buldu. Şirketin CEO’su Daniel Ek, yaptığı bir açıklamada 50 milyon içerik üreticisine ulaşmayı hedeflediklerini, içerik üreticilerin platform üzerinden gelir elde edebilmeleri için yatırımlar yapmaya, araçlar ve yeni hizmet kanalları geliştirmeye devam edeceklerini açıkladı. Şirketin asıl hedefi ise sesli içerik üreticileri için en iyi platform olmak. Ek, bu konuda şimdiye kadarki çabalarının potansiyel ile kıyaslandığında yüzeysel kaldığını belirtti.

Kaynak: Spotify says it’s a creator company now – The Verge