Skip to main content

Threads, aktif kullanıcı sayısı ve kullanım süresi konusunda düşüş yaşıyor.

Bir haftadan kısa sürede 100 milyon kullanıcıyı aşan Meta’nın Twitter rakibi yeni sosyal medya platformu Threads, kullanıcı sayısı ve kullanım süresi konusunda önemli bir düşüş yaşıyor.

data.ai tarafından paylaşılan Threads’in düşüş eğiliminde olduğunu gösteren verilerin ardından, benzer veriler SimilarWeb’den de geldi. Şirket, iOS’a kıyasla takip edilebilmesinin kolaylığı nedeniyle araştırmalarının çoğunun Android kullanımına dayandığını, ancak bulgularının yine de lansmanından bu yana Threads üzerinde gerçekleştirilen benzer araştırmalarla örtüştüğünü belirtti.

SimilarWeb verilerine göre, 7 Temmuz’da Android tarafında 49 milyon olan günlük aktif kullanıcı sayısı, 14 Temmuz’da neredeyse yarı yarıya düşerek 23.6 milyona geriledi. Threads’in ABD’deki etkileşiminde de hızlı bir düşüş söz konusu.

Paylaşılan yeni veriler, 7 Temmuz’da en yüksek kullanımın 21 dakika olduğunu, 14 Temmuz’da ise 6 dakikaya düştüğünü gösteriyor. Verilere göre, Threads’in kullanıma sunulduğu ilk iki günde, twitter.com’a yönelik web trafiğinde bir önceki haftaya göre yüzde 5 düşüş var.

SimilarWeb, bir blog gönderisinde ise Twitter’ın yerini alma yarışında, Threads’in güçlü bir başlangıç ​​yaptığını ancak metin gönderileri ve bağlantılı makalelerin hâkim olduğu bir sosyal ağda yer alanların kalıcı sadakatini kazanmak için daha kat etmesi gereken çok yol olduğunu ifade etti.

Bununla birlikte Instagram CEO’su Adam Mosseri, platformda son günlerde spam saldırılarının arttığını, Twitter’ın birkaç hafta önce yapmak zorunda kaldığı gibi Threads kullanıcılarının da görüntüleme sınırları ile karşı karşıya kalabileceğini belirtti.

 

Post by @mosseri
View on Threads

 

Öte yandan Threads’in hızlı bir başlangıç yapmasının iki nedeni olduğu söyleniyor. Birincisi, Instagram ile hesap oluşturmayı kolaylaştırıyor olması. İkincisi ise Elon Musk’ın Twitter’ı satın almasından bu yana kullanıcıların platformla ilgili yaşadıkları hayal kırıklıkları.

Bakalım Threads, Twitter karşısında düşüş eğilimini sürdürecek mi ve Twitter, reklam gelirlerini içerik üreticileriyle paylaşmaya başlamasıyla Threads’e karşı elini güçlendirecek mi göreceğiz.

Kaynak: Threads users falling away in large numbers, data suggests – digitaltrends