Skip to main content

Twitter, reklam gelirlerini doğrulanmış içerik üreticileriyle paylaşmaya başladı. Bir içerik üreticisine yaklaşık 25 bin dolar ödendi.

Twitter artık içerik üreticilerinin gönderilerine verilen yanıtlarda gösterilen reklamlardan elde ettiği geliri içerik üreticileriyle paylaşıyor. Twitter Blue’ya abone olan ve son 3 ayda her ay 5 milyondan fazla tweet gösterimi kazanan kullanıcılar reklam gelirinden pay alabilecek.

Elon Musk’ın açıklamasına göre, içerik üreticilerine ilk turda toplam 5 milyon dolar ödenecek. Şubat ayından itibaren kümülatif olacak ödemeler, Stripe aracılığıyla yapılacak.

Ödemesini alan bazı fenomen içerik üreticilerinin paylaştıklarına göre, yaklaşık 750 bin takipçisi olan yazar Brian Krassenstein, Twitter’ın kendisine 24.305 dolar ödediğini söyledi.

Yaklaşık 230 bin takipçisi olan SK, Twitter’dan 2 bin 236 dolar, 1,7 milyon takipçisi olan siyasi yorumcu Benny Johnson ise 9 bin 546 dolar kazandığını belirtti.

Tabii paylaşılan içerik içinde cinsellik, şiddet, suç teşkil eden davranışlar, kumar, uyuşturucu veya alkol barındırıyorsa Twitter’ın bu tarz içeriklerden para kazanmaya izin vermeyeceğini belirtelim.

Twitter’ın bu hamlesinin, Twitter’ı içerik üreticileri için daha çekici bir platform haline getirebileceğini söyleyebiliriz.

Kaynak: Twitter starts sharing ad revenue with verified creators – TechCrunch