İŞ DÜNYASI

Erdem Akın Temel | 02.02.2022 - 17:18

Meta, metaverse’ün “şeytani olmadığını” anlatmak için ikna turlarında

Meta, metaverse konseptini geçmişte yaşanan skandallardan ve siyasi bagajından ayrı tutmaya çalışıyor.

Özellikle Frances Haugen’in şirketten sızdırdığı belgelerden dolayı aylardır eleştiri yağmuruna tutulan ve bir kriz döneminden geçen Facebook hem siyasetin içinde ve dışında sosyal medya platformlarının daha çok denetlenmeleri gerektiği görüşünün tartışılmasına yol açmış hem de köklü bir değişikliğe giderek Meta ismiyle yola devam etme kararı almıştı.

Mark Zuckerberg tarafından açıklanan bu gelişme, şirketin metaverse’i kurma yolunda attığı en önemli adımdı. Zira bu isim değişikliği ile birlikte açıklanan vizyon sadece Facebook’un değil, pek çok diğer teknoloji şirketinin de ilgisini cezbetmiş, yarattığı rekabet ortamı ile internetin yeni fazı olarak anılmaya başlanan metaverse’e doğru çalışmaları hızlandırmıştı.

İsim değişikliğinden sonra iç yapısını da değiştiren şirket, geçtiğimiz yıl yaşadığı krizlerden henüz kurtulamamış olacak ki Bloomberg’in haberine göre şirketin ürün ve politika ekipleri Meta’nın metaverse planlarını anlatmak üzere çeşitli görüşmeler düzenliyorlar.

Facebook’un Meta adını aldığı günden bu yana kullanımı bir furya haline gelen metaverse kelimesinin ve karşıladığı konseptin şeytani olmadığını anlatmaya çalışan şirket çalışanlarının düşünce kuruluşlarına ve kâr amacı gütmeyen organizasyonlara yöneldiklerine ve şirketin vizyonunu anlattıklarına dair haberde, şirketin şimdilik serbest piyasa ekonomisini savunan organizasyonlar ile iletişime geçtiğinin ve bu organizasyonlardan bazılarının Meta tarafından hâlihazırda ekonomik olarak desteklendiğinin altı çizildi.

Bloomberg bu durumu, çıkış mottosu hızlı hareket et ve bir şeyleri kır anlamına gelen “move fast and break things” olan şirketin kuruluşundan bu yana takip ettiği önce değişimi getirip ardından siyasi ve hukuki yaptırımlardan kaçınma politikasında bir değişiklik olarak yorumluyor. Zira Meta, 2004 yılından bu yana belki de ilk kez atacağı önemli adımlar öncesinde yumuşak fakat kapsamlı bir kampanya yürütüyor.

Hem demokratların hem de cumhuriyetçilerin Meta’nın yanlış bilgileri ve nefret söylemlerini yönetmekte ve çocukları korumada yetersiz kaldığını düşündüğü bir ortamda Meta’nın adımlarını yorumlayan teknoloji uzmanı Wayne Brough, Meta’nın metaverse konseptini şirketin siyasi bagajından ayırmaya çalıştığı görüşünde.

Öte yandan, Meta’nın bu çabaları sürerken, şirketin vizyonuna karşı çıkanlar, halihazırda var olan sorunların engellenmelerinin Zuckerberg’in hayalini kurduğu sanal evrende çok daha zor olacağı görüşündeler.

Kaynak: How Mark Zuckerberg’s Metaverse Progressing: Meta (FB) Plans DC Soft Campaign – Bloomberg