Skip to main content

Instagram’ın TikTok’a rakip olarak geliştirdiği Reels’ın TikTok karşısındaki durumu bir Meta iç raporuna yansıdı. Raporda Reels’ın yaşadığı problemlere de değinildi.

Beklenmedik bir başarı yakalayan TikTok, tüm sosyal medya sektörünü şekillendirmiş; bu alanda köklü olduğu söylenebilecek olan pek çok şirketin bile TikTok klonu özellikler sunmalarına yol açmıştı. Bu şirketlerden biri olan Meta da Facebook ve Instagram da Reels özelliğini devreye alsa da TikTok’un yükselişini direkt olarak Instagram’a bir tehdit olarak görmüş, Reels üzerindeki eforunu Instagram Reels üzerinde yoğunlaştırmıştı.

Fakat aylar süren çabalara rağmen Instagram Reels beklenen etkiyi yaratamadı. TikTok’un sektördeki liderliğine balta vurması ihtimali üzerinde durulan Reels, yeteri kadar kullanıcıyı etrafında toplayamadı ve yeteri kadar içeriğin paylaşıldığı ve dağıtıldığı bir alan haline gelemedi. Meta tarafından da kabul edilen bu gerçek, yakın zamanda bir Meta iç raporunda da tekrar dile getirildi. The Wall Street Journal’da incelenen rapora Meta’dan itiraz geldi.

“Creators x Reels State of the Union 2022” adı verilen rapor Instagram Reels ile ilgili çarpıcı bilgiler ortaya koydu. Rapora göre Instagram’da sadece 11 milyon Reels kullanıcı bulunuyor ve bu kullanıcıların sadece %20,7’si her ay en az bir Reels içeriği paylaşıyor.

Öte yandan, TikTok kullanıcıları günlük ortalama 197,8 milyon saat içerik tüketirken, Reels kullanıcılarının günlük içerik tüketim ortalamaları 17,6 milyon saat.

Rapora göre, Instagram’da paylaşılan Reels videolarının yaklaşık olarak üçte biri Instagram dışında oluşturuluyor. Orijinal içerik eksikliği ile ilgili sorun yaşayan Instagram, bu konuda bir adım atarak, üzerinde watermark, yani filigran bulunan videoların gösterimlerini azaltacağını açıklamıştı. Bu adım, Instagram’ın TikTok karşısında Reels’ın yerini sağlamlaştırmak için attığı tek adım değildi.

Instagram’ın kullanıcılarını daha fazla video içeriği üretmeye ve tüketmeye teşvik ettiği, fakat aldığı tepkilerden dolayı geri adım attığı günlerin ardından gelen bu iç rapor, Meta sözcüsü Devi Narasimhan’a göre eski ve yanlış veri baz alınarak hazırlanmış. Narasimhan, Instagram’ın bu konuda hâlâ kat etmesi gereken bir yol olduğunu, fakat içerik üreticilerin ve işletmelerin geleceğe dair ümit verici gelişmeleri görebildiklerini aktarıyor; Reels videoları üzerinden para kazanma sisteminin beklediklerinden daha hızlı büyüdüğünün altını çiziyor.

Kaynak: Most Instagram Reels users have ‘no engagement whatsoever’ with the platform’s short-video tool, an internal report says – Business Insider