Skip to main content

Reels editörü kullanılarak hazırlanan videoların ilk olarak TikTok’ta paylaşılmalarını istemeyen Instagram, çözümü paylaşılmamış videoların sessiz olarak indirilebilmelerinde buldu. Instagram, ayrıca, Reels’ların diğer uygulamalarda da paylaşılabilmeleri için bir özellik üzerinde çalışıyor.

TikTok ile popülerlik kazanan dikey video formatı, diğer sosyal medya şirketlerinin de dikkatini çekmiş; Instagram, bu akımın yükselişinden pay almak için Reels’ı, YouTube ise Shorts’u geliştirmişti.

İçerik üreticilerin üç platformdan birinde ürettikleri içerikleri diğer iki platformda da paylaşmaları bu uygulamalar arasındaki farkları kapatırken; platformlar yerlerini sağlamlaştırmak ve öne çıkmak amacıyla çalışmalara başladılar. YouTube’un indirilen Shorts içeriklerine filigran ekleyeceğini açıklamasına benzer bir şekilde, Instagram’ın da kendi markasını ön plana çıkarmak için bir önlem aldığı ortaya çıktı.

The Verge, Instagram’ın Reels video düzenleme aracı üzerinde düzenlenmiş, fakat Reels olarak paylaşılmamış videoların sessiz olarak indirilebildiklerini keşfetti. Bu durumun sadece Instagram’ın iOS uygulaması için geçerli olduğunu belirten The Verge, Instagram’ın Android uygulamasında paylaşılmamış videoların sesleri ile birlikte indirilebildiklerini aktardı.

The Verge, TikTok’un video düzenleme aracının pek de iyi olmadığını, TikTok’un uygulama dışında kaydedilmiş videolarla düzenlemeye başlandığında bazı filtreleri kullanmaya ve düzenlemesi bitmemiş videoları indirmeye izin vermediğini, düzenlenen videoların da filigransız indirilemediklerini belirtiyor; bu durumda içerik üreticilerin ilk tercihlerinin Instagram’ın düzenleme aracı olduğuna dikkat çekiyor. Instagram Reels video düzenleme aracında düzenlenen videoların genellikle ilk olarak TikTok’ta paylaşıldıklarını da aktarıyor.

Instagram’ın bu hamlesinin, kullanıcıları, TikTok’un pek de iyi olmayan editörünü kullanmak ile ilk olarak Instagram’da paylaşım yapmak arasında bırakacağı konuşuluyor.

Öte yandan, sosyal medya uzmanı Matt Navarra, kendisinin etiketlendiği bir tweeti retweet ederek, Instagram’ın Reels’ların başka uygulamalarda da paylaşılabilmesi için bir özellik üzerinde çalıştığını duyurdu. Diğer uygulamalarda paylaşılan Reels’larda TikTok’un halihazırda kullandığı logo ve kullanıcı adı kombinasyonuna benzer bir filigran yer alabilir.