Demlendikçe markaların da sahipleneceği bir platform olabilir
Arzu Bulut, Roy+Teddy Kurucu Ortağı
Markaların kısa vadede stabil ve sürekli iletişimlerini sürdürebilecekleri bir pazarlama kanalı olarak Periscope’u görmesini şu an için beklemiyoruz
Periscope trend bir uygulama ancak maalesef ki henüz Facebook, Twitter gibi sosyal ağ devleri arasında değil. Bununla birlikte early adapter olan veya teknoloji meraklılarını içeren kitlelerin dışında kullan var mıdır? sorusunun cevabından pek emin olmadığımız bir seviyede olmasının yanı sıra gelip geçici bir heves olma riskini hala taşıdığı da bir gerçek. Appstore uygulamalarına bakıldığında ise henüz top 100’ün içerisine girmiş, sosyal ağ uygulamaları arasında ise 12. olarak yer alıyor. Paralelinde dizi, maç ve benzeri canlı yayın lisansı üzerinden ilerleyen sektörlerle lisans sıkıntılarını çekmeye devam ettiğini de düşünürsek şu an markalar tarafından para ayrılacak bir noktada durmadığını söyleyebiliriz. Dolayısı ile markaların kısa vadede stabil ve sürekli iletişimlerini sürdürebilecekleri bir pazarlama kanalı olarak Periscope’u görmesini şu an için beklemiyoruz. Ancak farklı iş süreçlerine, pazarlama aktivitelerine veya kampanyalarına destek oluşturacak bir mecra olarak konumlandırmaları olası. Geleceğe yönelik baktığımızda ise Periscope’un Twitter yansımalarında günlük ortalama 20 bin civarında yayın tweet’inin atıldığı bilgisi Topsy üzerinden ulaşabildiğimiz veriler arasında. Bu veri diğer sosyal medya platformlarında kullanıcıların oluşturduğu paylaşım sayısına baktığımızda hiç fena değil duruyor. Growth hacking yöntemlerini kullanıcılarının beklentileri doğrultusunda geliştirirlerse hayatımızda çok daha uzun süre olacağını düşündüğümüz Periscope uygulamasını, kullanıldıkça demlenecek bir uygulama olarak görüyoruz. Demlendikçe markaların da sahipleneceği bir platform haline gelecektir.
Yorumlar