GALERİ

Savaş Önemli | 15.07.2015 - 14:01

Gazetecilere göre Periscope Gezi gibi bir deneyimle patlama yapar

Son dönemde hayatımıza giren yenilikler içerisinde en çok konuşulanı ve ses getireni kuşkusuz Periscope. Sosyal medyada takipçilerinize canlı yayın yapma imkanı veren bu uygulamanın etki alanı giderek genişliyor. Özellikle Baltimore’daki olayların tüm dünyaya aktarımında çok önemli rol oynayan yeni medyanın parlayan yıldızı, başlarda kendisine karşı biraz çekingen bir duruş sergileyen Türk medyasının da son günlerde radarına girmiş durumda. Başta gazeteciler olmak üzere ünlü isimlerden markalara Periscope herkesin elinde, dilinde bu aralar. İyi kullanım örnekleri olduğu kadar, amatör ve kötü denemeler de çok fazla. Hepsi bir yana belki de çok da farkında olmasak da sosyal medya, veri, vatandaş, drone ve son olarak Periscope gazeteciliği konuştuğumuz bugünlerde yeni medyadaki dönüşümün belki de tam manasıyla “Rönesans”ının tam ortasındayız. Ve çok yakında daha da net anlaşılacak ki 140 karakterin başlattığı vatandaş gazeteciliği çağı yeni medyanın eskilerin akıllarının yetmediği dijital oyuncularıyla asıl şimdi başlıyor. Biz de gündemin bu sıcak başlığını ele aldığımız Temmuz sayımızın kapak dosyası için Periscope’un gazeteciliğe ve markalar dünyasına etkisini konunun uzman isimlerine sorduk

Periscope’un gücünü Türkiye’de fark ederek kullanan ilk markayız

Fatih Uysal, Vodafone Türkiye Pazarlama Direktörü

Markalar, profesyonel çekimlerden uzak, herhangi bir prodüksyon olmadan sadece cep telefonu aracılığıyla Periscope üzerinden samimi bir şekilde tüketici ile buluşuyor

Periscope son günlerin en merak edilen sosyal medya uygulaması. Kısa bir süre önce yayın hayatına başlamasına rağmen tüm dünyada hızla benimsenmeye başlandı. Hayata geçtiği ilk on günde 1 milyon kullanıcıya ulaşan Periscope’un popüleritesi, özellikle gençler arasında her geçen gün artıyor.

Periscope’un bir diğer özelliği ile ise tüketiciler ile markalar arasında doğrudan yakın bir bağ kurulmasını sağlaması. Markalar, profesyonel çekimlerden uzak, herhangi bir prodüksyon olmadan sadece cep telefonu aracılığıyla Periscope üzerinden samimi bir şekilde tüketici ile buluşuyor.

Gerek genişleyen kullanıcı kitlesi gerekse sağladığı samimi ve şeffaf iletişim nedeniyle Periscope, tüketiciler ile etkileşimini artırmak, bağını güçlendirmek isteyen markalar için gözardı edilmemesi gereken bir iletişim aracı olarak ortaya çıkıyor.

Cep’ten kolayca canlı yayın yapabilme imkanı veren Periscope’un gücünü Türkiye’de fark ederek kullanan ilk markayız. İlk olarak Vodafone Freezone Liselerarası Müzik Yarışması’nda kullandığımız Periscope uygulaması ile Türkiye’de Periscope üzerinden canlı yayın yapan ilk marka olduk. Yarışmanın Ankara ve İzmir elemelerini Periscope’tan canlı yayınladık ve bu yayınlarımızla 5 bin gence ulaştık. Daha sonra dünyaca ünlü konuşmacıların katıldığı Dijital Dönüşüm Zirvesi’nde ve ünlülerin yarıştığı Famous Cup yelken yarışlarında da Periscope’u kullanarak hedef kitleye olan erişimimizi daha da genişlettik.

Sosyal medya kanallarımıza baktığımızda 6 milyonun üzerinde takipçimizle her gün iletişim halindeyiz. Vodafone Türkiye olarak yeni medyanın dijital oyuncularını iletişim ve pazarlama faaliyetlerimize entegre etmeye devam edeceğiz.

1 2 3 4 5 6 7 8 9