Skip to main content

Son dönemde hayatımıza giren yenilikler içerisinde en çok konuşulanı ve ses getireni kuşkusuz Periscope. Sosyal medyada takipçilerinize canlı yayın yapma imkanı veren bu uygulamanın etki alanı giderek genişliyor. Özellikle Baltimore’daki olayların tüm dünyaya aktarımında çok önemli rol oynayan yeni medyanın parlayan yıldızı, başlarda kendisine karşı biraz çekingen bir duruş sergileyen Türk medyasının da son günlerde radarına girmiş durumda. Başta gazeteciler olmak üzere ünlü isimlerden markalara Periscope herkesin elinde, dilinde bu aralar. İyi kullanım örnekleri olduğu kadar, amatör ve kötü denemeler de çok fazla. Hepsi bir yana belki de çok da farkında olmasak da sosyal medya, veri, vatandaş, drone ve son olarak Periscope gazeteciliği konuştuğumuz bugünlerde yeni medyadaki dönüşümün belki de tam manasıyla “Rönesans”ının tam ortasındayız. Ve çok yakında daha da net anlaşılacak ki 140 karakterin başlattığı vatandaş gazeteciliği çağı yeni medyanın eskilerin akıllarının yetmediği dijital oyuncularıyla asıl şimdi başlıyor. Biz de gündemin bu sıcak başlığını ele aldığımız Temmuz sayımızın kapak dosyası için Periscope’un gazeteciliğe ve markalar dünyasına etkisini konunun uzman isimlerine sorduk

Persicope’u bebek izleme monitörü olarak kullanan bir arkadaşım bile var

Eray Endes, Creasoup Kurucu Ortağı

Canlı yayın Periscope sayesinde artık hayatımızın ve kampanyalarımızın bir parçası olacak bundan sonra

Meerkat’in SXSW’da yoğun kullanılması video için yeni bir çağ başlamış gibi gösterdi. Garip bir şekilde, canlı yayın yeni keşfedilmiş gibi bir algı oluştu. Ancak benzer uygulamalar dört, beş senedir zaten var. Anlık iletişimin peşinde olan bizler herhangi bir donanım ya da kurulum işlemi olmadan, daha hızlı tüketilebilir anlık kampanyalar düzenleyebiliyoruz. Ama bunun rönesans denecek ölçüde belirgin bir etkisini hiç bir zaman görmeyeceğiz. Şu an mecra çok popüler olduğu için hemen her kampanyasını takip ediyor ve okuyoruz ama kısa zaman sonra şu an Facebook uygulamalarına tavrımız nasılsa benzer bir durum burada da yaşanacak. Diğer yandan dijital gelişmelere hızlı adapte olabilen bir toplum olarak Persicope’u bebek izleme monitörü olarak kullanan bir arkadaşım bile var. Canlı yayın Periscope sayesinde artık hayatımızın ve kampanyalarımızın bir parçası olacak bundan sonra. Hatta geçen yaz Atasun Optik için yaptığımız ve Guinness aldığımız selfie projesinde kullanmak harika olabilirdi. Son sürümüyle gelen yeni özellikleri sayesinde Periscope hayatımıza daha çok girmeye çalışıyor. Gerçi temel fonksiyonu olan canlı yayın işinde şu an o kadar başarılı ki hem Türkiye’den hem de yurt dışından güzel örnekler görüyoruz ve görmeye devam edeceğiz. Muhtemelen yakında markalar için bazı premium(reklam) özellikleri de gelecektir. Tahminlerim hedef kitleye göre yayını öncelikli gösterme, bildirimler gibi alanlarda olacak.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9