Skip to main content

Son dönemde hayatımıza giren yenilikler içerisinde en çok konuşulanı ve ses getireni kuşkusuz Periscope. Sosyal medyada takipçilerinize canlı yayın yapma imkanı veren bu uygulamanın etki alanı giderek genişliyor. Özellikle Baltimore’daki olayların tüm dünyaya aktarımında çok önemli rol oynayan yeni medyanın parlayan yıldızı, başlarda kendisine karşı biraz çekingen bir duruş sergileyen Türk medyasının da son günlerde radarına girmiş durumda. Başta gazeteciler olmak üzere ünlü isimlerden markalara Periscope herkesin elinde, dilinde bu aralar. İyi kullanım örnekleri olduğu kadar, amatör ve kötü denemeler de çok fazla. Hepsi bir yana belki de çok da farkında olmasak da sosyal medya, veri, vatandaş, drone ve son olarak Periscope gazeteciliği konuştuğumuz bugünlerde yeni medyadaki dönüşümün belki de tam manasıyla “Rönesans”ının tam ortasındayız. Ve çok yakında daha da net anlaşılacak ki 140 karakterin başlattığı vatandaş gazeteciliği çağı yeni medyanın eskilerin akıllarının yetmediği dijital oyuncularıyla asıl şimdi başlıyor. Biz de gündemin bu sıcak başlığını ele aldığımız Temmuz sayımızın kapak dosyası için Periscope’un gazeteciliğe ve markalar dünyasına etkisini konunun uzman isimlerine sorduk

Periscope, doğru kullanıldığı taktirde önemli bir gerçek zamanlı pazarlama aracı haline gelebilir

Alper Afşin Özdemir, Krombera Ajans Başkanı

24’üncü Akbank Caz Festivali için yapmış olduğumuz “Şubede Caz” kampanyası için Periscope tam da biçilmiş kaftan olabilirdi. İş çok sevilmiş, çok beğenilmiş olsa da Periscope’un o dönem itibari ile katabileceklerini düşündüğümüzde hem heyecanlanıyor hem de üzülüyoruz

Bilindiği üzere “gerçek zamanlı pazarlama” kavramı uzunca bir süredir markaların ve ajansların gündemini meşgul ediyor. Hedef kitlesine doğru zamanda, doğru yerde dokunmayı başarabilen markaların döneminin başladığını artık hepimiz biliyoruz. Periscope, doğru kullanıldığı taktirde önemli bir gerçek zamanlı pazarlama aracı haline gelebilir. Bunun yanı sıra, samimiyet günümüzde pazarlama iletişimi stratejilerinin en önemli yapı taşlarından biri haline geldi. Takipçiler ile anlık ve birebir temas kurmaya imkan sağlayan Periscope markalar ve kullanıcılar arasındaki mesafeyi ortadan kaldırarak çok daha samimi bir iletişim ortamı sunuyor. Bu yeni iletişim döneminin etkilerini ne zaman göreceğimizi söylemek için henüz erken. Çünkü Periscope’un doğası gereği sağladığı bu “samimi ortam” birçok markanın gözünü korkutmuyor değil. Canlı bağlantı sırasında izleyicilerin yaptığı yorumların modere edilemiyor olması buradaki en büyük sıkıntılardan biri. Periscope’un bir pazarlama mecrası olarak nasıl kullanılacağını biraz da uygulamadaki güncellemeler belirliyor olacak.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9