Periscope, doğru kullanıldığı taktirde önemli bir gerçek zamanlı pazarlama aracı haline gelebilir
Alper Afşin Özdemir, Krombera Ajans Başkanı
24’üncü Akbank Caz Festivali için yapmış olduğumuz “Şubede Caz” kampanyası için Periscope tam da biçilmiş kaftan olabilirdi. İş çok sevilmiş, çok beğenilmiş olsa da Periscope’un o dönem itibari ile katabileceklerini düşündüğümüzde hem heyecanlanıyor hem de üzülüyoruz
Bilindiği üzere “gerçek zamanlı pazarlama” kavramı uzunca bir süredir markaların ve ajansların gündemini meşgul ediyor. Hedef kitlesine doğru zamanda, doğru yerde dokunmayı başarabilen markaların döneminin başladığını artık hepimiz biliyoruz. Periscope, doğru kullanıldığı taktirde önemli bir gerçek zamanlı pazarlama aracı haline gelebilir. Bunun yanı sıra, samimiyet günümüzde pazarlama iletişimi stratejilerinin en önemli yapı taşlarından biri haline geldi. Takipçiler ile anlık ve birebir temas kurmaya imkan sağlayan Periscope markalar ve kullanıcılar arasındaki mesafeyi ortadan kaldırarak çok daha samimi bir iletişim ortamı sunuyor. Bu yeni iletişim döneminin etkilerini ne zaman göreceğimizi söylemek için henüz erken. Çünkü Periscope’un doğası gereği sağladığı bu “samimi ortam” birçok markanın gözünü korkutmuyor değil. Canlı bağlantı sırasında izleyicilerin yaptığı yorumların modere edilemiyor olması buradaki en büyük sıkıntılardan biri. Periscope’un bir pazarlama mecrası olarak nasıl kullanılacağını biraz da uygulamadaki güncellemeler belirliyor olacak.
Yorumlar