Skip to main content

YouTube yapay zekâ destekli Jump Ahead (İleriye Sar) özelliğini kullanıma açtı.

YouTube resmi olarak yapay zekâ destekli Jump Ahead (İleriye Sar) özelliğini Premium kullanıcılara açtı.

Mart ayında YouTube, kullanıcıların bir videonun en ilgi çekici bölümlerine geçmelerini sağlayacak, bunu da kullanıcıların izleme verileri ve yapay zekâ tahminleriyle tespit edecek bir yöntemi test etmeye başlamıştı. Artık test, beta aşamasından çıktı ve Premium kullanıcılara şimdilik sadece Android’de sunuldu.

Videoların reklamlarla dolu başlangıçlarını atlamak isteyenlerin seveceği bu özelliği, şu an sadece ABD’deki kullanıcılar, İngilizce dildeki videolarda aktifleştirebiliyor. Kullanıcıları YouTube Premium’a kaydolmaya teşvik edebilecek bu özelliğin nasıl kullanıldığına gelin bir bakalım.

Jump Ahead özelliği nasıl kullanılıyor?

9to5Google’a göre, videoyu 10 saniye ileri atlatmak için çift tıkladığınızda ekranın sağ alt köşesinde “Jump Ahead” tuşu görülüyor. Bu tuşa basıldığında da “sıklıkla atlanan bölüm geçiliyor” şeklinde bir mesaj geliyor. Yani sadece 10 saniye ilerletmek yerine, kullanıcıların genellikle atladığı kısmı siz de atlamış oluyorsunuz.

Yine, bu özellik ayrıntılı izleme verilerinin yanı sıra kullanıcıların izleme alışkanlıklarıyla eğitiliyor; dolayısıyla YouTube, kullanıcıları videoda muhtemelen görmek isteyeceği belirli noktalara götürmek için yapay zekâdan yararlanıyor.

YouTube, Jump Ahead özelliğine ek olarak, Premium kullanıcıların oynatmayı kesintiye uğratmadan bir chatbot arayüzü aracılığıyla bir video hakkında belirli sorular sormasına veya ilgili içeriği bulmasına olanak tanıyan yapay zekâ destekli bir “Ask” tuşunu da test ediyor.

YouTube Premium kullanıcıları, her iki özelliği de youtube.com/new adresinden test edebilir. Jump Ahead özelliğini 1 Haziran’a, Ask özelliğini ise 21 Mayıs’a kadar aktifleştirip deneyebilir.

Kaynak: YouTube launches new AI ‘Jump Ahead’ feature. Here’s how to use it. – Mashable