Skip to main content

YouTube, yeni özelliği ile uzun içeriklerden Shorts videoları oluşturmayı kolaylaştırıyor.

TikTok’un dikey videoda yakaladığı rüzgâr diğer sosyal medya platformlarını etkilemeye devam ederken, dünyanın en büyük video paylaşım platformu olan YouTube, Shorts adlı TikTok rakibi bir özellik geliştirmişti. Shorts’un kullanıcılar tarafından çok beğenildiğini zaman zaman dile getiren YouTube, Shorts’u desteklemeye, özellikle de içerik üreticilerin Shorts üretimlerini kolaylaştırmaya devam ediyor.

YouTube, son olarak, iOS ve Android uygulamalarına entegre ettiği Short oluşturma tuşu ile kullanıcıların kendi paylaştıkları videolardan 60 saniyelik klipler oluşturabileceklerini, oluşturulan bu klipleri Shorts editöründe düzenleyebileceklerini açıkladı.

Bu özelliğin daha önce kullanıma sunulan Kırp özelliğinden farkı ise, Kırp özelliğinde uzun videolardan ya da Shorts içeriklerinden 5 saniyelik klipler alınabilmesi. Her iki özellikte de oluşturulan kesitler uzun videolara bağlantılar içeriyor. Böylece Shorts içeriğini izleyen kişiler, istediklerinde Shorts’un kaynağı olan uzun videolara erişebiliyorlar.

Kaynak: YouTube’s making it easier for creators to turn longer content into Shorts – The Verge