Skip to main content

YouTube, yılın ilk çeyreğinde reklam gelirleri konusunda beklenen seviyeye ulaşamasa da popülaritesi günden güne artan Shorts’un daha fazla gelir getireceği öngörülüyor.

Google’ın üst şirketi Alphabet, yılın ilk çeyreğine dair bilançosunu açıklarken, Google’da YouTube hakkında çeşitli bilgiler paylaştı.

7,51 milyar dolar reklam geliri getireceği tahmin edilen platform, 6,87 milyar dolar ile beklentilerin altında bir performans gösterirken; Google’ın CEO’su Sundar Pichai, 10 bin dolar üzeri gelir elde eden kanal sayısının geçtiğimiz yıla göre %40 artış gösterdiğini açıkladı. YouTube, videolardan elde edilen reklam gelirlerinin %55’ini içerik üreticilere aktarıyor. Öte yandan, YouTube, geçtiğimiz yılın ilk çeyreğinde 6 milyar dolar gelir elde etmişti.

Şirketin CFO’su Ruth Porat, YouTube’un geçtiğimiz yılın ilk çeyreğinde reklam gelirlerinin pandemi kaynaklı olarak %49 artış gösterdiğine ve bu yıl büyümenin yavaşlamasının şartlara bağlı olabileceğine dikkat çekti. Öte yandan, Rusya-Ukrayna Savaşı’nın başlamasının ardından, Avrupalı reklamcıların reklam harcamalarını azaltmalarının da etkili olduğu biliniyor.

Pichai, TikTok’un başarısının ardından platforma entegre edilen YouTube Shorts’un günde 30 milyardan fazla izlenme aldığını, bu sayının geçtiğimiz yılın dört katı olduğunu aktardı. Geçtiğimiz yılın Ekim ayında bir milyar aylık aktif kullanıcıya ulaşan TikTok ise izlenme sayılarını paylaşmıyor.

YouTube’un geçtiğimiz yıl YouTube Shorts için 100 milyon dolarlık içerik üretici fonu oluşturmasının ardından içerik üreticilerinin platforma akın ettikleri görülmüştü. Şirket, Shorts üzerinden daha fazla gelir elde edebilmek ve içerik üreticilerin daha fazla gelir elde edebilmelerini sağlamak için YouTube Shorts üzerinden reklam gösterimi üzerinde çalışıyor.

Kaynak: Google tells shareholders that YouTube Shorts is doing great, don’t worry about TikTok! – TechCrunch