Skip to main content

Sektörün büyük oyuncularına göre bu yıl yapay zekâ, robotik ve Blockchain gibi yeni teknolojilere ciddi yatırımlar gelecek ve 2018 Türkiye dijital ekosistemi için büyüme yılı olacak.

Burak Ertaş, Sahibinden.com CEO’su

2018’de teknik altyapı, büyük veri, yapay zekâ ve mobil deneyim yatırımları odağımızda olacak

2017 yılında, e-ticaret sektöründeki teknoloji ve inovasyon liderliği hedefimiz doğrultusunda önemli başarılara imza attık.  Fark yaratan projeler üretmek amacıyla Ar-Ge merkezimizi açtık. “dev.akademi” programımız kapsamında üstün yetenekli üniversite öğrencilerini sahibinden.com yazılım ekibine dâhil etmeye hazırlanıyoruz.

Ürün ve hizmetlerimizde 2017 yılında da yine birçok ilki gerçekleştirdik. Dijital reklamcılık alanında özellikle KOBİ’lere yönelik yeni bir reklam mecrası olan “Sahibinden Doğal Reklam” ürünümüzü sunduk. Tüm kategorilerimizde ilan arama deneyimini yapay zekâ ile daha da iyileştirdik. Gayrimenkul alanında, emlak ilanlarının içindeymişçesine gezilebildiği “3 Boyutlu Tur” ve emlak sitesi bilgilerinin aranabilmesi özelliklerini hizmetlerimiz arasına ekledik. Mobil uygulamalarımıza yatırıma devam ettik, “Sesli Komut”, “KareKod ile Arama”, “Kişiselleştirilmiş Vitrin” gibi birçok yenilikçi özelliğimizi tanıttık.   Uygulamalarımızı kullanan aktif kullanıcı sayımız, Kasım ayında Android’de ayda 4,9 milyon, iOS’ta ayda 2,9 milyona ulaştı. Ayrıca ulusal ve uluslararası arenada toplam 20 ödülü evimize getirerek sektörün en çok ödül alan şirketlerinden biri olduk. 2018 yılında, yeni ürün ve hizmetlerimiz ile kullanıcılarımızın hayatlarına değer katmaya devam edeceğiz. Teknik altyapı, büyük veri, yapay zeka ve mobil deneyimlere yönelik yatırımlar odağımızda olacak.

Dr. Paul Doany, Türk Telekom CEO’su

2017, Türkiye’de pek çok ilke imza attığımız bir yıl oldu

Türk Telekom için 2017 yılı inovasyon ve yeni ürün lansmanlarındaki tempomuzun hızlandığı bir dönem oldu. Türkiye’de ve küresel düzeyde Türkiye için pek çok ilke imza attık. Bu dönemde yerli ve millî teknoloji kullanımının artırılması misyonundan hareketle geliştirdiğimiz platform özellikli millî dijital klavyemiz Tambu’yu kullanıcıların beğenisine sunduk. Tambu ile kullanıcılara özel yerel GİF’ler ve hareketli çıkartmalarla günlük yazışmaları kişiselleştiren işlevsel özelleştirilebilir araç çubuğu, öğrenen klavye, konuşmanın yazıya çevrilmesi ve 100’den fazla dilde çeviri gibi birçok niteliği içeren, yaşayan bir platform sunuyoruz.  Her yerde yüksek kaliteli milyonlarca şarkı sunan müzik platformumuzu daha da güçlendirdik ve Muud markasını müzikseverlerle buluşturduk. Muud yalnızca bir müzik dinleme servisi değil, aynı zamanda kişiselleştirilmiş müzik listeleri oluşturan, ruh haline göre önerilerde bulunan, kültür sanat ve müzikle ilgili tüm gelişmelere ve haberlere ilişkin anlık bildirimler sağlayan canlı bir platform olarak büyük ilgi görmeye devam ediyor. Türk Telekom olarak, 40,5 milyon aboneye sahip olmanın gurur ve sorumluluğunu taşıyoruz. Bu sebeple, bugüne kadar bizim için en öncelikli alanlardan biri olan müşteri memnuniyetini bir adım öteye taşımak, mükemmele yaklaştırmak amacıyla Empati Programı’nı başlattık. Bu program kapsamında her saha, iş birimi ve bölgeler için özel temel performans göstergeleri belirledik ve hem genel müdürlük hem de bölgelerden 250 kişilik bir ekip kurduk. Amacımız bize güvenen 40 milyonun üzerindeki abonemizin memnuniyetini en yüksek seviyeye taşımak.

Görkem Öztürk, Radore Veri Merkezi Pazarlama ve Satış Direktörü

2018 için büyüme planlarımızı yüzde 40’tan yüzde 45’e yükselttik

2017 yılı, teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek ilerlediğimiz ve ürün geliştirme ekibimiz ile yoğun çalışmalarımızı devam ettirdiğimiz bir yıl oldu. Radore olarak büyümeye kurgulanmış bir yapıya sahibiz. 2 yıl üst üste yüzde 40 büyüme gösterdik. Bu yıl da geçtiğimiz 2 yılda olduğu gibi sektördeki tüm gelişmeleri yakından takip ederek, yeni ürün ve hizmetlerimizi müşterilerimize sunmaya devam edeceğiz. Ürün ve hizmet stratejimizde, kullanıcılara mümkün olan en yüksek oranda yönetim yetkisi sağlamak ve kolay ulaşılabilir hizmetler sunmak çok önemli bir yer tutuyor. Son üç ayda elde ettiğimiz sonuçlara dayanarak, bu talep artışının zirve yaptığını söyleyebiliriz. Dijitalleşme ile birlikte CRM,  Dijital Pazarlama, Müşteri, Satış ve Servis Yönetimi Sistemleri arasında tam entegrasyon gerçekleştirilerek, fırsattan aktivasyona ve faturalamaya kadar tüm süreçlerin elektronik ortamda yürüdüğü bir platforma geçiş yaptık. Büyüme stratejimiz doğrultusunda, online satışı yapılan hizmetlerde otomatik aktivasyon yapılabilen ürünlerin sayısını da önemli oranda artırdık. Dijital iş akış sistemimize kazandırdığımız bu kabiliyetlerle verimlilik ve iş süreçlerinin daha iyi yönetilmesini sağlıyoruz. 2018 için büyüme planlarımızı bu sebeple yüzde 40’tan yüzde 45’e yükselttik. Gerçekleştirdiğimiz dijital dönüşüm sayesinde bu büyümeyi küçük bir personel artışıyla sağlayabileceğimizi düşünüyoruz. Veri merkezi alanımızda yüzde 70’lik bir büyüme planını da değerlendiriyoruz.

Yakup Doğan, Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı

Bu yıl odağımız öğrenen makineler, yapay zekâ, büyük veri ve nesnelerin interneti olacak

Türkiye’nin dijital bankası Yapı Kredi olarak hayata geçirdiğimiz her yeniliğin insan hayatına dokunan ve değer katan bir boyutta olmasını amaçlıyoruz. 2017 yılında da sunduğumuz devrim niteliğindeki yeni ürün ve hizmetlerle geleceğin bankacılık dünyasını inşa etmeye devam ettik. Yapı Kredi Mobil’i, bankanın uzaktan kumandası olarak konumlandırarak, fiziksel kanalların ve bankacılık ürünlerinin mobil üzerinden yönetilebildiği güçlü bir altyapı kurduk.  Bu kapsamda, Avrupa’da ilk kez gelişmiş göz tanıma sistemi teknolojisi ile mobil uygulamaya giriş sağlayan Göz-ID özelliğini hizmete sunduk. Yapı Kredi Mobil ile ATM’ye dokunmadan QR kodla anında para çekme ve yatırma, Müşteri İletişim Merkezi’ne direkt bağlanma, şube yoğunluk haritası görüntüleme ile şubeden sıra alma gibi özellikleri hayata geçirdik. Panik Yok Butonu ile müşterilerimizin kartı çalındığında ya da kaybolduğunda hızlı ve kolayca kartlarını kullanıma kapatabilecekleri eşsiz bir deneyim yarattık. Türkiye’de ilk kez, Bankacı Klavye ile akıllı telefonlardaki mesajlaşma uygulamaları ekranından hiçbir farklı ekrana ve uygulamaya girmeden hızlı para transferini sağladık.  Yapı Kredi Mobil’i bir ödeme aracı haline getirerek NFC özelliği olan Android telefonların temassız olarak ödeme işlemini tamamlayabilmesine olanak tanıdık.  Öğrenen makineler, yapay zekâ, büyük veri ve nesnelerin interneti gibi çok yakın geleceğe damga vuracak teknolojiler üzerinde çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

Devamı için sayfa numaralarını kullanabilirsiniz. >>>

Sayfalar: 1 2 3