İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 25.01.2018 - 14:26

Sektörün dileği: “Büyüme ile geçecek bir 2018”

Sektörün büyük oyuncularına göre bu yıl yapay zekâ, robotik ve Blockchain gibi yeni teknolojilere ciddi yatırımlar gelecek ve 2018 Türkiye dijital ekosistemi için büyüme yılı olacak.

Özgür Humar, Sharkuteri Medya Ajans Başkanı

2018’in  rekamveren-ajans-mecra üçlemesinde daha verimli bir yıl geçeceği kanaatindeyim                                                             

2010 yılında   dijital medyada markalara ve dijital medya ekibi olmayan ajanslara hizmet veren  Sharkuteri Medya  olarak   2017 yılında  tüm mecralarda medya planlama medya satınalma ve yaratıcı görsel tasarım hizmetleri veren, evrimleşme yoluna giren  tam hizmet medya ajansı   olarak yılı  kapattık. 2017 senesinde  hizmet verdiğimiz marka sayısını arttırırken yıllık cirosal  büyüme hedefimizi yüzde 50 olarak gerçekleştirdik. Bir yandan ekibimizi  büyütürken bir yandan da hizmet verdiğimiz mecraları çeşitlendirip uzmanlık alanlarımızı genişlettik yeni iş ortaklıklarına imza attık. 2018  senesinin  rekamveren-ajans-mecra üçlemesinde daha da verimli bir yıl geçeceği kanaatindeyim. Reklam dünyası ekonomik, politik, sosyal ve kültürel olaylardan her ne kadar ilk etkilenen sektör olsa da, deneyimli, dürüst, analitik ve yaratıcı ekiplerin 2018 yılında da başarılı olacağını düşünüyorum. Verimli sektörel etkinlikler ve yarışmaların düzenlendiği , yeni marka ajans ve mecraların sektöre girdiği büyüme ile geçecek bir 2018 yılı dileğiyle.

Engin Aksoy, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı

Önümüzdeki yıllarda yeni teknolojiler ve dijital servisler toplumsal dönüşümde önemli rol üstlenecek

Vodafone olarak, Türkiye’de dijitalleşmeyi mümkün olduğu kadar çok insanın hayatına entegre ederken, inovatif yaklaşımımızı pazarlama stratejilerimize yansıtıyoruz. Örneğin, gençlik segmentimizdeki müşterilerimizi daha önce demografik özelliklerine göre segmente ederken, şimdi tutkularına ve ilgi alanlarına göre segmente ediyoruz ve bu alanlara yatırım yapıyoruz. 2017’de bu doğrultuda, oyun tutkunu genç abonelerimiz için e-spor pazarına adım attık ve “Vodafone FreeZone 5’te 5” oyun paketlerini geliştirdik. Oyuncuların ihtiyaç ve ilgi alanlarına uygun tekliflerden oluşan bu paketlerde, oyun tutkunlarının başka hiçbir yerde bulamayacağı ayrıcalıklar da sunuyoruz. Diğer yandan, gençlerin bir başka büyük tutkusu müzik de dijitalleşiyor. Müzik yapmak ve bu alanda profesyonelleşmek isteyen ya da dijital platformlar üzerinden “streaming” yoluyla yeni müzikler dinlemeyi tercih eden gençler için yenilikçi çözümler geliştiriyoruz. Son olarak, Vodafone Park içinde açtığımız, son teknolojiye sahip dijital müzik platformumuz Vodafone FreeZone Stüdyo ile genç müzikseverlere hem profesyonel kayıt yapma, hem de sevdikleri sanatçıların canlı konserlerini dijital ortamdan dinleme imkânı veriyoruz. Vodafone’un yeni marka konumlandırma stratejisi, gelecek hakkında iyimser olunması gerektiği düşüncesine odaklanıyor. Gelecek hakkında iyimser olmak için pek çok nedenimiz olduğuna inanıyoruz. Önümüzdeki yıllarda yeni teknolojiler ve dijital servisler toplumsal dönüşümde önemli rol üstlenecek ve bireylerin yaşam kalitesini yükseltecek. Bu kapsamda, 5G’den nesnelerin internetine, artırılmış gerçeklikten robotik teknolojisine kadar pek çok inovasyonu içeren ürün ve servislerle müşterilerimizi geleceğin heyecan verici dünyasına hazırlıyoruz.

Ayşegül Bahçıvanoğlu, Teknosa Pazarlama ve Strateji Direktörü

Deneyim merkezi olmaya odaklanıyoruz

2017, teknoloji ürünlerindeki gelişmelerin yarattığı hareketlilik, derinleştirdiğimiz yenilikçi hizmet ve uygulamalarımız ile hem markamıza hem de sektöre değer yarattığımız bir yıl oldu. Mağaza yatırımlarımızı müşteri deneyimini güçlendirmek üzere şekillendirirken, dijital platformlarda etkinliğimizi artırdık. Ürün karmamızdan kampanyalarımıza her konuda müşterilerimizi dinleyerek adım attık. Bu da performansımıza olumlu yansıdı. Sektörün üzerinde büyüme ve kârlılık hedefimizi gerçekleştirdik.  Teknosa, sadece ürün satan bir perakende şirketi değil; ürün, servis ve çözümü entegre şekilde sunan bir deneyim merkezi olmaya odaklanıyor. Sektörün lideri olarak, teknolojinin nabzını tutan çok güçlü bir ağımız var. Mağazalarımızda ve teknosa.com’da yıl boyunca ağırladığımız 200 milyondan fazla ziyaretçimiz, sosyal medyada 3,5 milyonu aşkın takipçimiz var. Mobil aplikasyonlarımızla 1,5 milyon kişinin de cebindeyiz. Bu ağdan aldığımız bilgiler, bize büyük bir içgörü sağlıyor; her alanda atacağımız adımlar için yol gösteriyor.  2018 yılında, marka olarak herkesi kucaklamaya devam edeceğiz. Omnichannel stratejimiz çerçevesinde müşterilerimize her kanalda en iyi alışveriş deneyimini, en kapsamlı hizmetleri sürdürmek için çalışacağız.

Tolga Ulutaş, Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

2018’de hayatı kolaylaştıran finansal inovasyonları sektöre kazandırmayı sürdüreceğiz

Akbank olarak mobili önceliklendirdiğimiz bir stratejiyle müşterilerimize mükemmel bir mobil bankacılık deneyimi sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Son bir yılda Akbank Direkt Mobil kullanan müşteri adedimize 1 milyondan fazla müşteri ekledik. Eylül ayında, sektörün öncülerinden n11.com işbirliğiyle lanse ettiğimiz servis ile, müşterilerimiz online alışverişlerini kredi kullanarak ödeyebiliyor ve bunu kesintisiz bir süreçle gerçekleştiriyor. 2017 yılında telefonu sallayarak kullanılabilecek kredi tutarını öğrenme servisimizle Türkiye’de bir ilke daha imza attık. her yıl 100 milyon doların üzerinde gerçekleştirdiğimiz teknoloji yatırımlarına bir yenisini ekledik ve bankamız bünyesinde inovasyon merkezimiz Akbank LAB’i kurduk. Akbank LAB’de Ripple işbirliği ile pilot çalışması başarıyla gerçekleşen, Blockchain teknolojisi ile yurtdışı para transferi projesinin yanı sıra, yapay zeka, makine öğrenimi, robotik süreç otomasyonu, dijital ödemeler, finansal danışmanlık gibi alanlarda çok sayıda proje yürütüyoruz. Bu ekosistem içerisinde hem banka içi hem de banka harici fintek ve 3. parti şirketler ile etkileşim içindeyiz. 100’den fazla yerli ve yabancı fintek, üniversite ve teknoloji şirketi ile işbirliği ve iletişim halindeyiz. 2018’de de dijital müşteri adedimizi arttırırken,  yenilikçi ve müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran finansal inovasyonları sektöre kazandırmayı sürdüreceğiz.

1 2 3