İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 25.01.2018 - 14:26

Sektörün dileği: “Büyüme ile geçecek bir 2018”

Sektörün büyük oyuncularına göre bu yıl yapay zekâ, robotik ve Blockchain gibi yeni teknolojilere ciddi yatırımlar gelecek ve 2018 Türkiye dijital ekosistemi için büyüme yılı olacak.

Mert Gürsoy, Samsung Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı

2017’yi global TV pazarının lideri olarak tamamlıyoruz

Samsung olarak geliştirdiğimiz özel tasarım ve yenilikçi teknolojilere sahip ürünlerle Türkiye’de beyaz eşya alanının en hızlı büyüyen markası olarak öne çıkıyoruz. 2017, TV alanında QLED, klima alanında Wind-Free, ankastre alanında Michelin Yıldızlı Şeflerden ilham alarak tasarlanan Chef Collection serisi ve çamaşır yıkama alışkanlıklarına yepyeni bir deneyim kazandıran Addwash gibi çok özel teknolojileri dünya ve Türkiye pazarına tanıttığımız bir yıl oldu. Yılı, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi global TV pazarının lideri olarak tamamlıyoruz. Dünyada beyaz eşya sektöründe buzdolabında bir numara, çamaşır makinesinde ise iki numarayız. Nesnelerin İnterneti (IoT) trendi son dönemde en hızlı büyüyen alanlardan biri ve bizim de, yılda 14 milyar dolar Ar-Ge harcaması gerçekleştiren bir şirket en çok odaklandığımız alanların başında geliyor. 2020 vizyonumuzu nesnelerin interneti üzerine kurduk ve dünyada bu alana liderlik etmek üzere çalışıyoruz. 2017 yılında tüm Samsung ürünlerinin yüzde 90’ını internet bağlantılı cihaz haline getirdik. 2020 yılında ise tüm Samsung ürünleri IoT’ye uyumlu hale gelecek. 2016 yılında tüm Samsung Smart TV’leri IoT’ye hazır olarak satışa sunduk. IoT teknolojisi akıllı telefonlarla evdeki beyaz eşyaların kontrol edilmesini sağlıyor ve yaşam kalitesini yükseltiyor. Yakın gelecekte, daha fazla IoT tecrübesini Türk tüketicilere sunmak için çalışmaya devam edeceğiz.

Gökhan Mendi, TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı

Eylül 2017’de müşterilerimizin yüzde 82’si dijital kanallarımızı kullanıyor

Türk Ekonomi Bankası (TEB) olarak dijital bankacılığı büyüme kanallarımızdan biri olarak görüyoruz. Bu doğrultuda, 2000’li yılların başında dijital bankacılığa giriş yapan ve bu alanda yatırım yapan ilk bankalardan biriyiz. 2015 yılında CEBTETEB markasını dijital bankacılık platformumuz haline getirdik. Mart 2015’ten bugüne kadar CEPTETEB ile 480 bin müşteriye ulaşarak Türkiye’nin en hızlı büyüyen dijital bankacılık platformu olduk. Eylül 2017 sonu itibariyle müşterilerimizin yüzde 82’si dijital kanallarımızı kullanırken, dijital bankacılık aktif müşteri sayısı 1 milyonu geçti. CEPTETEB ile geçtiğimiz günlerde şubeye gerek kalmadan tüm süreçleri dijital ortamda tamamlanan CEPTETEB Konut Kredisi ürününü hayata geçirdik. CEPTETEB’in diğer yeni özelliği ‘Finans Koçu’ ile de müşterilerimize dijital ortamda bütçe yönetimi imkânı sunuyoruz. CEPTETEB müşterileri Finans Koçu aracılığı ile, uzun veya kısa dönemli tasarruf hedeflerini belirleyerek, dijital bütçe yönetimlerini gerçekleştirebilirken; bütçelerini analiz de edebiliyor. Finans Koçu’nun en önemli özelliklerinden biri olan “Benim Gibiler” alanı ile kullanıcılar harcama ve gelir detaylarını kendilerine benzer diğer kişiler ile karşılaştırabiliyor. Analiz bölümünden farklı tarihlerdeki gelir ve gider hesapları ayrıntılı kontrol edilebiliyor, farklı grafik seçeneklerinden harcama ve gelir ayrıntıları işlem bazında kolayca gözlemlenebiliyor.

Gürhan Çam,  DenizBank İnovasyon Komitesi Başkanı ve Dijital Kuşak Bankacılığı Grup Müdürü

2018’de geleneksel bankacılık hizmetini değiştirmeye devam edeceğiz

2017’de bizi çok heyecanlandıran bir çalışmaya imza attık. Dijital dünya ve kanallardaki varlığımızı  bir adım öteye taşımak ve yeni jenerasyonlar ile bağlarımızı kuvvetlendirmek adına daha önce benzeri yapılmamış bir projeyi uygulamaya aldık. Televizyon reklamları için hayata geçirdiğimiz ‘Deniz Adam’ karakterini, yönetmen Onur Ünlü’nün yazıp yönettiği internet dizisi Görünen Adam’ın senaryosuna entegre ederek sektörde bir ilke imza attık. Biz dijitalleşmeyi sadece bireysel müşteriler için değil, tüm segmentler için ele alan bir bankayız. Bunun en güzel örneğini “Denizden Toprağa” ürünümüz ile verebiliriz. Bu üründeki vizyonumuz “süper tarım” konseptiyle tarımı tüm sektör olarak dijitalleştirmek. Çiftçilerimizin daha verimli çalışmaları için bir bankadan beklenmeyecek atılımlar yapıyoruz! 2018 yılında da özellikle Z jenerasyonun finansal ihtiyaçlarının başlayacağı önümüzdeki 5-10 sene içinde sektörün buna hızlı bir şekilde adapte olup daha teknolojik ve farklı çözümler sunabilmesi, bu duruma karşı yeteneklerini geliştirmesi gerekmekte. Bu sebeple 2018’de geleneksel bankacılık hizmetini değiştirmeye devam edeceğiz zira tüm dünyada insan hayatında dijitalleşmeye doğru bir eğilim olduğu açık.

Önümüzdeki dönemlerde dijital alanda IoT ve yapay zekâ uygulamalarına yoğunlaşmaya devam edeceğiz. Bunun yanında robotlardaki son gelişmeleri yakından takip ederek bankacılık işlemlerimizde kullanmak üzere farklı projelerde robot sistemleri ile çalışacağımızı planlıyoruz. Buna yönelik olarak robotlardaki son gelişmeleri ve sektörümüzdeki kullanım imkânlarını araştırıyoruz. Bunların yanında hâlihazırda çalışmakta olduğumuz Blockchain projelerini geliştirerek bankacılık uygulamalarında kullanım alanlarını araştırmaktayız.

Kaan Terzioğlu, Turkcell Genel Müdürü

Bu yıl fırsat ve riskler, finansal servisler ve enerjide yapılacak önemli işlerde

2017’de önemli bir ilke imza atarak konuşma ve mesajlaşma dâhil tüm iletişim hizmetini tamamıyla mobil internetten ve dijital platformdan sunan Lifecell’i Türkiye’de kullanıma sunduk. Yerli ve millî arama motoru Yaani ve güvenli e-ticaret platformumuzu Türkiye’nin sürdürülebilir büyüme performansına ivme katmayı hedefiyle hayata geçirdik. Önümüzdeki dönemde daha ileri bir boyuta taşıyacağımız nesnelerin interneti teknolojisi sayesinde doğal afet yönetimi konusunda kamuyla önemli işbirlikleri gerçekleştireceğiz. 5G’ye geçiş çalışmaları kapsamında yerli ve yabancı paydaşlarımızla çalışmalarımız ise her konuda sürekli gelişim ilkesini benimsediğimizi gözler önüne serdi. Kurumsal sosyal sorumluluk alanında da küresel ölçekte ses getiren öncü uygulamalara imza attık. “Merhaba Umut” uygulamamız ile özel sektörün en önemli sürdürülebilirlik girişimi olarak kabul edilen Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (UN Global Compact) tarafından oluşturulan 10 kişilik Sürdürülebilir Kalkınmanın Öncüsü listesinde yer almanın gururunu yaşadık. “Merhaba Umut” GSMA’in de “Mobil İletişim Sektörüne Önemli Katkı” ödülüne layık görüldü. 2017’de özellikle 4.5G hizmetinin devreye girmesi ve dijital operatör olma hedefiyle hayata geçirdiğimiz servislerimizin gördüğü yoğun ilgi, iyi bir yıl geçirmemizi sağlayan en önemli faktörler oldu. Bu ivmenim 2018’de de devam edeceğini öngörüyoruz. Şirket olarak da hem müşteri kazanımı hem de dijital servislerin yayılımı anlamında gelişmeye devam edeceğiz. 2018’de gördüğüm en önemli fırsat ve riskleri finansal servisler ve enerji hizmetleri noktasında yapılacak önemli işler olarak özetleyebilirim. Bildiğiniz gibi yerli otomobil projesindeki paydaşlardan birisi de Turkcell. 2018 bu alanda önemli gelişmelere gebe olacak. Yine eğitim teknolojileri alanında önemli çalışmalarımız olacak. Şehir hastaneleri ile sağlık alanındaki çalışmalarımızı daha ileri bir noktaya taşıyacağız.

 

 

1 2 3