SOSYAL AĞLAR

Erdem Akın Temel | 22.07.2022 - 16:21

Instagram, TikTok ile rekabetinde Reels ile öne geçmeyi hedefliyor

Instagram CEO’su Adam Mosseri tarafından yapılan açıklamaya göre, Instagram’da paylaşılan 15 dakikadan kısa videoların tamamı bundan böyle Reels olarak paylaşılacak.

TikTok’un hızlı bir şekilde dünyanın en popüler sosyal medya uygulamalarından biri haline gelmesi, tüm sektörü etkilemiş; pek çok sosyal medya şirketinin TikTok benzeri özellikleri tanıttıkları ya da TikTok’un etkisiyle videoya yöneldikleri görülmüştü.

Sosyal medya TikTok’laşmaya devam ederken, şüphesiz, bu süreçten en çok etkilenen şirket Instagram oldu. Meta çatısı altında faaliyet gösteren Instagram CEO’su Adam Mosseri, ABD Senatosu karşısında verdiği ifadede gençlerin TikTok’a olan ilgisine değinmek zorunda kalmış; Meta’nın (eski adıyla Facebook) kurucusu ve CEO’su olan Mark Zuckerberg ise TikTok ile şirketin tarihinde görülmemiş bir rekabete girdiklerini açıklamıştı.

Facebook ve Instagram’ın video içeriklere olan ilgisi günden güne artarken, Instagram video ve IGTV gibi özelliklerine olan ilgisini kaybederek enerjisini TikTok’un etkisiyle kullanıma sunduğu TikTok klonu özelliği Reels’a verdi. Kullanıcılarını Reels kullanmaya teşvik eden şirket, konuyla ilgili son ve belki de en önemli hamlesini gerçekleştirdi: Instagram CEO’su Adam Mosseri, 15 dakikadan kısa tüm videoların Reels olacağını açıkladı. Bu açıklama ile Instagram kendisini direkt olarak TikTok’un karşısına konumlandırmış oldu. Fakat yine de Instagram’ın bu hamlesinin farklılıklar içerdiğini de belirtmek gerekiyor.

Yakın zamanda Reels kaydı sırasında çift kamera kullanma imkânı sağlayan Instagram, gizli profile sahip olmayan kullanıcılarının paylaştıkları 90 saniyeden kısa videoları algoritma yoluyla düet yapmak isteyebilecek diğer kullanıcılara önerecek. Kullanıcıların bu 90 saniyeden kısa videolarla ilgilenmeleri halinde, Instagram’ın video düzenleme araçları ile yeni Reels içerikleri oluşturmaları sağlanacak.

Videolar ile Reels paylaşımları profillerde tek sekme altında görülecek; ilerleyen dönemde herkese açık olan fotoğraflar da Reels içeriklerinde kullanılabilecekler. Öte yandan, değişikliğin sağlandığı günden önce paylaşılan videolar ile 15 dakikadan uzun olan videolar Reels paylaşımlarına dönüştürülmeyecekler.

Kaynak: Instagram is making almost all videos Reels and will show them to way more people – The Verge