Skip to main content

Facebook, TikTok ile rekabette elini güçlendirebilmek için Reels özelliğini 150 ülkede kullanıma açıyor.

Sosyal medya platformlarının TikTok’un video içerikleri konusundaki popülaritesine yetişebilmek amacıyla adımlar attıkları biliniyordu. Şirketler, TikTok’ta var olan video formatına benzer özellikleri uygulamalarına entegre etmeye devam ederken, bazı yöneticiler TikTok ile yaşadıkları rekabeti açıkça dile getiriyor, bazı yöneticiler ise rakiplerinin isimlerini vermeseler de TikTok benzeri özelliklere ağırlık vermelerinin pazar payları için önemli olduğundan bahsediyorlardı.

Meta, TikTok ile rekabeti konusunda yeni bir adım attı. Instagram ve Facebook’un sahibi olan şirket, Instagram’a TikTok ile rekabet edebilmek için eklediği Reels adlı özelliği Facebook’a da getirmişti. Meta, bugün yaptığı açıklama ile ABD’de kullanımda olan Reels’ı 150 ülkede kullanıma açtığını duyurdu. Bu açıklama ile birlikte Reels’ın küresel olarak kullanıma açılırken nelere kavuşacağına da değinen şirket, Facebook Reels’ın Instagram Reels’tan daha fazla reklam içereceğini ve video düzenleme araçları konusunda daha fazla seçenek sunacağını belirtti.

Kullanıcıların 60 saniye uzunluğunda videolar paylaşabilmelerine imkân tanıyan Facebook Reels’a düet özelliğinin ekleneceğini ve ayrıca oluşturulmaya başlanan videoların taslak olarak kaydedilebileceğini belirten şirket, özelliğin yeni bir video kırpma programı içereceğini ve kullanıcıların, bu video kırpma programı sayesinde farklı video formatlarını paylaşırken denemeler yapabileceklerini duyurdu.

Meta, kullanıcıların içeriklerinden gelir elde edebilmeleri için çalışmalar da yapıyor. Şirket, Stars adı verilen bir özellik ile izleyicilerin içerik üreticilere direkt olarak destek olabilecekleri bir ödeme yöntemini Facebook Reels’a ekleyecek. Stars’ın yanı sıra, içerik üreticilerin reklam gösterimlerinden gelir elde edebilmeleri için reklam yerleştirmenin mümkün olduğu tüm ülkelerde kullanıcılara reklam gösterimi seçeneği sunulacak. Bunların yanı sıra, Facebook Reels, iki tip reklam gösterimini de ilk kez kullanıma sunacak. Bunlardan biri, videoların alt kısmında yarı saydam banner reklamların gösterimi, diğeri ise içerik üreticiler tarafından videolara eklenebilecek olan sabit reklam çıkartmaları.

Meta, içerik üreticilerin yakın zamanda Reels videolarını Hikâyeler ve Watch sekmelerinde de yayınlamalarına izin verecek.

Kaynak: Launching Facebook Reels Globally and New Ways for Creators to Make Money – Meta