Skip to main content

Mosseri, videonun Instagram’ın geleceğindeki yerine ve üstü kapalı bir şekilde de olsa bu yıl içinde yaşanan skandallardan sonra atılacak adımlara değindi.

Instagram CEO’su Adam Mosseri, Twitter’da paylaştığı bir videoda 2022 yılında Instagram’ın ‘ne olduğunu yeniden düşüneceğini’ ve yeni yılda pek çok yeni hedefin yanı sıra şeffaflık konusuna daha fazla eğileceğini söyledi.

Bu yıl içerisinde Facebook ve Instagram’ın yaşadığı skandallara değinmeyen Mosseri, “Kim olduğumuzu, neye değer verdiğimizi, dünyada ne gibi değişimlere önayak olmak istediğimizi düşünüyoruz” dedi.

Bu yıl içerisinde The Wall Street Journal’ın Facebook hakkında yayınlamış olduğu raporlarda Instagram’ın gençlerin beden ve kimlik algılarına zarar verdiği ve bu durumun Instagram’ın sahibi olan Facebook (yeni adıyla Meta) tarafından bilindiği paylaşılmıştı. Bu süreçte gençleri ve çocukları korumak adına ABD Senatosu çeşitli oturumlar düzenlemiş ve Snapchat, Youtube ve TikTok yetkililerinin yanı sıra Instagram CEO’su da bir oturumda sorulara yanıtlar vermişti.

Mosseri, Instagram’ın 2022 yılında video konusundaki çalışmalarını Reels adı verilen TikTok rakibi ürünü etrafında birleştireceğini, uygulama içi mesajlaşma konusunda yol kat etmek istediğini ve içerik üreticilerin Instagram üzerinden gelir elde etmelerinin kolaylaştırılmaya çalışıldığını söyledi. Ayrıca, yaşanan gelişmelere direkt olarak bir atıfta bulunmasa da Instagram’ın daha şeffaf bir ortam olması için çalışacaklarını ve insanların Instagram’ın nasıl çalıştığını anlayarak kendileri için en iyi şekilde kullanmalarına yardımcı olacaklarını da ekledi.

Kaynak: Instagram boss says app will ‘rethink what Instagram is’ in 2022 – CNet