Skip to main content

CNN, Facebook’un aşı karşıtı reklamlara izin verdiğini açıkladı. Fakat bu durum Facebook’un bilinçli bir kararına işaret etmeyebilir.

Meta, aşı karşıtı mesajlara izin vermediğini açıklamış olsa da bir CNN raporuna göre geçtiğimiz günlerde birden fazla aşı karşıtı reklamın sitede yer almasına izin verdi. Şirket, yakın zamanda COVID-19 aşılarının çocuklara zarar verebileceğine dair iddiaları Facebook platformundan kaldırma sözü vermiş; yanlış bilgi ile savaş konusunda ABD Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri (CDC) ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ile iş birliği kapsamında 20 milyon içeriği platformdan kaldırdığını açıklamıştı.

CNN’in raporunda, Facebook tarafından izin verildiği söylenen reklamlardan birinde aşı uygulamasının soykırıma benzetildiği, diğerinde ise üzerinde Türkçeye “Aslen Amerikalıyım ama şu anda 1941 Almanya’sında yaşıyorum” şeklinde çevrilebilecek olan “I’m originally from America but I currently reside in 1941 Germany” yazan tişörtlerin satılmasının amaçlandığı aktarıldı. Bu reklamlar, Ride the Wave adlı, Facebook üzerinde reklam yayınlayabilmek için 280 bin dolar harcayan bir şirket ile 500 bin dolarlık reklam harcaması yapan Next Level Goods adlı şirketler tarafından verildi.

Konu ile ilgili olarak Meta tarafından yapılan açıklamada bu reklamların şirketin politikalarına uymadığı aktarılırken, tüm reklamların çalışanlar tarafından kontrol edilmediği belirtildi.

Eski Facebook çalışanı Frances Haugen’in şirketten sızdırdığı belgeler ve ABD Senatosu önünde verdiği ifadeden dolayı zor günler yaşayan Meta bu konuda da eleştirilmeye başlandı.

Kaynak: Facebook allowed ads that promoted anti-vaccine messages – Engadget