Skip to main content

Artifact, kullanıcıların “clickbait” olan makaleleri işaretlemesine izin verecek.

Instagram’ın kurucu ortakları Kevin Systrom ve Mike Krieger’ın yapay zekâ destekli haber uygulaması Artifact, okumayı daha eğlenceli ve kullanışlı hale getiren üç yeni özelliği kullanıma sundu.

Kullanıcılar artık “clickbait” (tıklama tuzağı) olan makaleleri işaretleyebilecek, emojilerle tepki verebilecek ve makaleleri resim olarak paylaşabilecek.

Tıklama tuzağı olan makaleleri işaretleme özelliği, kullanıcıların “…” menüsünden veya akıştayken uzun süre basarak bir makaleyi yanıltıcı olarak işaretlemesine olanak tanıyor. Artifact, böylece tıklama tuzağı olan makaleleri sıralamada aşağıya alarak kullanıcılara fayda sağlayan içerikleri öne çıkarmayı amaçlıyor.

Kullanıcılar ayrıca bir makaleye yanıt olarak “başparmak yukarı”, “kalp”, “gülen surat”, “kızgın surat”, “eğlenmiş surat” ve “üzgün surat” gibi altı emojiden birini kullanabilecek.

Uygulama ayrıca, kaynak adını ve özeti içeren farklı kart seçenekleriyle insanların bir makaleyi doğrudan bir resim olarak paylaşmasına izin vererek makalelerin paylaşımını iyileştirdi. Kullanıcılar makaleyi doğrudan Instagram hikâyelerinde paylaşabilir veya bir resim olarak kaydedebilir. Ayrıca, bir makaleden metin seçerek o kısmı bir resim kartı olarak da paylaşabilirler.

Şimdiye kadar uygulama, kullanıcıların bir makaleyi “spam”, “paywall”, “bozuk resim veya bağlantı”, “beğenmedim”, “çok fazla reklam” ve “yanlış veya yanıltıcı bilgi” gibi seçeneklerle bildirmesine izin veriyordu. Şirketin bu seçenekleri tıklama tuzağından nasıl ayırmayı planladığı net değil. Ancak Kevin Systrom’un TechCrunch’a yaptığı açıklamaya göre, şirket özelliği henüz piyasaya sürdüğü için bunu en iyi nasıl kullanacağını anlamak amacıyla verileri gözlemliyor.

Systrom, “Şu anda veri toplama aşamasındayız. Özelliği henüz kullanıma sunduk ve önümüzdeki haftalarda, kullanıcılara fayda sağlamak için bunu en iyi nasıl kullanacağımıza karar vereceğiz” dedi. Artifact’in şu anda herhangi bir makalenin yanlışlıkla kaldırılmasını veya değiştirilmesini önlemek için tıklama tuzağı raporlarını manüel olarak incelediğini ekledi.

Kaynak: Artifact news app introduces emoji reactions and flagging articles as clickbait – TechCrunch