Skip to main content

Teknasyon’un kod yazmadan satış platformu oluşturma, ürün ve abonelik satışı ve takibi gibi özellikleriyle öne çıkan “Web-to-app” çözümü Zotlo Store tanıtıldı.

Teknasyon, ürün ve aboneliklerin web üzerinden satışını ve mobil uygulamalarla entegrasyonunu sağlayan yeni uygulaması Zotlo Store’un lansmanını, 8 Mayıs’ta İstanbul Levent’te Wyndham Grand’da gerçekleştirdi. Zotlo Store’un kod yazmadan satış sitesi oluşturma çözümü başta olmak üzere, bir “Web-to-app” platformu olarak avantajlarının katılımcılarla paylaşıldığı etkinliğin sunuculuğunu ise Yekta Kopan üstlendi.

Günün ilk oturumunda bir araya gelen Teknasyon Pazarlama Direktörü Oğuz Bakır, Acunmedya ve Exxen Grup Başkanı Oktay Yılmaz, Meditopia Kurucu Ortağı Berk Yılmaz ve Kompanion Kurucu Ortağı Erkmen Erakkuş, Kopan’ın sorularını yanıtladı. Bakır, Teknasyon olarak Apple’ın Nisan 2021’de yayımladığı, kullanıcıların uygulamalara takip izni vermesini gerektiren App Tracking Transparency özelliğini de içeren iOS 14.5 güncellemesi ile sektörün karşı karşıya kaldığı değişiklikleri aktardı. Pop-up mesajlarını onaylamanın o günlerde önem kazandığını ve onay oranının yüzde 30’a kadar gerilediğini belirten Bakır, Teknasyon’un web tabanlı hizmetlere o günlerden beri yatırım yaptığının altını çizdi.

Meta’nın Türkiye Direktörü İlke Çarkçı Toptaş, “Meta ile Dijital Pazarda Yeni Trendler” başlıklı bir konuşma gerçekleştirirken, konuşmasında dijital reklamcılık alanında yaşanan ve yaşanacak köklü değişikliklere değindi; Meta’nın bu alandaki yatırımlarını aktardı. Toptaş, Zotlo ile ilgili olarak da “Yeni dijital ekosistemde farklı çözümler araştırılıyor ve büyüme odaklı yeni iş alanları yaratılıyor. Zotlo’nun sunduğu Web-to-App çözümü de özellikle mobil uygulama geliştiricileri için bunun bir örneği” dedi.

Zotlo Store tanıtımı ise Zotlo Store Ürün Direktörü Didem Yeniçağ Yağcı tarafından gerçekleştirildi. “Üç yılı aşan Wep-to-App yolculuğumuzda edindiğimiz pazar tecrübelerimizi ve geliştirdiğimiz altyapıyı, ekosistemdeki diğer mobil uygulama geliştiriciler ve dijital servis sağlayıcılar ile paylaşma vizyonumuz sonucunda doğan Zotlo Store bugün uçtan uca bir web satış platformuna dönüştü” diyen Yağcı’nın aktardıkları arasında, kodsuz satış sitesi oluşturmaktan abonelik yönetimine, global ödeme entegrasyonlarından A/B testlerine ve raporlamaya Zotlo Store’un sunduğu imkânlar vardı.

Günün son oturumunda ise Yekta Kopan ve Gülse Birsel, dijital dünyaya dair keyifli ve öğretici bir sohbet gerçekleştirdi.