Skip to main content

“Microsoft BuildAI: Yapay Zekâ Günü”nde yazılımcılar ve teknoloji dünyasının liderleri buluştu.

Microsoft’un Türkiye’de ilk kez düzenlediği BuildAI etkinliği, “Yapay Zekâ Günü” temasıyla 8 Mayıs Çarşamba günü İstanbul Raffles Hotel’de düzenlendi.

Microsoft Türkiye Genel Müdürü Levent Özbilgin, açılış konuşmasında bu sene 30. yılını kutladıklarını Microsoft Türkiye’nin sadece yerel bir ofis olmadığına dikkat çekerek “Microsoft Türkiye olarak sadece Türkiye’nin değil; aynı zamanda Orta Doğu’nun, Afrika’nın ve Güney Doğu Avrupa’nın yönetim merkeziyiz. Bunun yanında en etkin çalışan Ar-Ge merkezlerinden biriyiz; yine bunun yanında tüm bölgedeki beş teknoloji merkezi arasındayız” dedi.

Yapay zekâ: İcat mı, keşif mi?

Microsoft’un son 30 yıldır gelecek yapay zekâ dalgasına hazırlandığını belirten Özbilgin, insanlık tarihindeki icatları ve keşifleri düşündüğümüzde, yapay zekanın uzun bir yolculuğun ürünü olduğunu ve bugün bir keşif olarak değerlendirildiğini vurguladı. Yazılımın dünyada katma değeri en yüksek ürün olduğunu ve yaratıcı yapay zekânın katma değerinin de yazılımdan geldiğini dile getirdi. Yazılımcılar ve teknolojistler olarak her gün bu alanda ilerlemeye çalıştıklarını ekleyen Özbilgin, yazılımın ulusal rekabete kattığı değerin paha biçilmez olduğunu ancak yapay zekânın bu değeri daha da artıracağını belirtti. Ayrıca, yapay zekânın inanılmaz hızda ölçek kazandığına da dikkat çeken Özbilgin, “Cep telefonunun 100 milyon kullanıcıya ulaşması 16 yıl sürerken, ChatGPT uygulamasının sadece 2 ay içinde 100 milyon kullanıcıya ulaşması bu ölçeklenme hızına müthiş bir örnek” dedi.

Levent Özbilgin sözlerine şöyle devam etti: “Microsoft özelinde konuşacak olursak; 15 yıl önce Microsoft’un yıllık küresel geliri 30 milyar dolar civarındaydı. Bugün ise sadece Ar-Ge bütçemiz yıllık 27 milyar dolar. Yapay zekâ tüm bireyler ve uluslar için büyük bir sıfırlayıcı (the great reset) oldu. Yazılımcılardan beklentimiz denemekten ve keşfetmekten asla korkmamaları. Yapay zekâ alanında sınırları zorlayın, yeni kullanım alanları yaratın. Bütçe engeliniz varsa bize gelin; regülatif engellere takılıyorsanız soru sorun, konuşun, öğrenin. Biz sizin sorularınızı cevaplamak ve size destek olmak için buradayız. Bu sorunların hepsinin üstesinden birlikte gelebiliriz.”

Microsoft Güney ve Doğu Avrupa Genel Müdürü Kristina Tikhonova

Microsoft Güney ve Doğu Avrupa Genel Müdürü Kristina Tikhonova

Özbilgin’in ardından söz alan Microsoft Güney ve Doğu Avrupa Genel Müdürü Kristina Tikhonova ise Türkiye’nin kendileri için çok önemli bir pazar olduğunu dile getirdi. Microsoft bulutu ile yapay zekâ dönüşümünü güçlendirmenin mümkün olduğuna değinen Tikhonova, “Yapay zekâ kullanımı çalışan deneyimini zenginleştirmenizi; müşteri etkileşimini güçlendirmenizi; iş süreçlerini yeniden şekillendirmenizi ve yeni, inovatif iş modelleri geliştirmenizi sağlıyor. Tüm Microsoft ürünlerinin içinde gömülü olan Copilot’ları kişisel yapay zekâ asistanınız olarak kullanabiliyorsunuz. GitHub Copilot ile %55 daha hızlı kod yazabiliyorsunuz. Bugün yazılan kodların %46’sı bu şekilde üretiliyor ve yazılımcıların %75’i sonuçlardan çok memnun olduğunu belirtiyor” dedi.

Şirketlerin, yapay zekâya yaptıkları her 1 dolarlık yatırımın karşılığını ortalama 3.50 dolar olarak aldıklarını dile getiren Kristina Tikhonova, Microsoft 365 Copilot’un iş dünyasını dönüştürdüğünü ve bugün kullanıcıların bilgiye ulaşmak için harcadıkları sürenin %75 oranında azaldığını belirtti. Etik yapay zekânın önemine de dikkat çeken Tikhonova, Microsoft’un kullanıcı verilerini her adımda koruduğunu, yeni yapay zekâ modelleri geliştirmek için kullanmadığını ve Copilot uygulaması için telif taahhüdü sunduğunu da sözlerine ekledi.

Çok sayıda Microsoft yöneticisinin katıldığı “Yapay zekâ işimizi elimizden mi alacak, yoksa?” başlıklı oturumda ise, Microsoft 365 Copilot çatısı altında sunulan yapay zekâ yetkinliklerinin, yazılımcıların işlerini nasıl daha verimli hale getirdiği canlı senaryolarla paylaşıldı. Oturumda, canlı GitHub Copilot demosu yazılımcıların yapay zekâ kullanarak kod yazma süreçlerinde nasıl hız kazandığını gösterirken; pazarlamacıların Dynamics 365 Customer Insights ile nasıl sıfırdan kampanya sunumları oluşturabileceği de katılımcılara gösterildi.

microsoft buildai Organizasyon kapsamında Microsoft Türkiye Müşteri Deneyiminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cavit Yantaç’ın moderatörlüğünde “CEO’ların Yapay Zeka Ajandası” başlıklı bir de özel oturum gerçekleştirildi. Türkiye İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, Startup Kurucusu, Eski Turkcell CEO’su & Eski Microsoft Genel Müdürü Süreyya Ciliv ve BEKO CEO’su Hakan Bulgurlu’nun konuk edildiği özel oturumda yapay zekayla şekillenen yeni dönemde bu teknolojilerin nasıl fark yaratacağına dair fikirler paylaşıldı.

Microsoft Türkiye yöneticileri ve müşterilerinin katılımıyla düzenlenen eşzamanlı oturumlarda, Microsoft 365 Copilot, Azure AI Studio, Azure OpenAI, Copilot Studio ve GitHub Copilot gibi programlar üzerinden yapay zekâ uygulamalarının yapılandırılması, verinin yapay zekaya hazır hale getirilmesi, üretken yapay zekâ, prompt mühendisliği ve sohbet arayüzleri gibi birçok konu ele alındı.