Skip to main content

Kullanıcıların hobilerini iş fırsatına çevirerek ürettiği içeriğin sayısı ve popülerliği oranında gelir elde etmesine imkan tanıyan YouTube İş Ortaklığı Programı, Türkiye’de hayata geçiyor. Dünyayı video içerik ile birbirine bağlayan en…

























Kullanıcıların hobilerini iş fırsatına çevirerek ürettiği içeriğin sayısı ve popülerliği oranında gelir elde etmesine imkan tanıyan YouTube İş Ortaklığı Programı, Türkiye’de hayata geçiyor.
Dünyayı video içerik ile birbirine bağlayan en önemli adres olarak konumlanan YouTube, kullanıcılara kendi içeriklerini üretme imkanının bir adım ötesine geçerek kendi girişim modellerini oluşturabilecekleri YouTube İş Ortaklığı Programı’nı (YouTube Partnership Program) Türkiye’de de hayata geçiyor. Türk kullanıcılar için yeni bir gelir modeli platformu yaratan YouTube online dünyada yeni girişim modelleri sunarak Internet ekonomisinin büyümesine katkı sağlamayı hedefliyor.
 
YouTube İş Ortakları topluluğu bağımsız müzisyenlerden çeşitli web karakterlerine, dünyanın en büyük müzik ve film şirketlerinden haber ajanslarına uzanan her ölçekten 1 milyondan fazla ortak içeriyor.
YouTube İş Ortaklığı Programı nasıl işliyor?

Ortaklık programına kabul edilen kullanıcının kısa bir online eğitim içerikli dokümanı tamamlaması ve ortaklık anlaşmasını kabul etmesi gerekiyor. Daha sonra ortak, YouTube’un reklamları için değerlendirmesini istediği videolarını seçiyor. YouTube, bu videoların içinde veya yanında yer alan reklamların satışını gerçekleştirerek her ay ortağın Google AdSense hesabına kazancın belli bir miktarını aktarıyor. Reklam gelirinin çoğunluğu ortağa ait oluyor. 
Ortaklar işin sadece başarılı içerik üretimi tarafına yoğunlaşırken, YouTube da içeriğin dağıtımı ve gelire dönüştürülme bölümünü üstleniyor. Ortağın kazancı, gelir kazanımı için kullanıma sunduğu videoların sayısına ve popülerliğine bağlı olarak değişiyor. Düzenli olarak 1 milyondan fazla kez izlenen video üreten ortaklar ayda bir kaç bin Euro kazanabiliyor.