Skip to main content

Starlink’in uydu takımyıldızını kurma çabalarına devam eden SpaceX’in müşteri sayısının artışı çip krizi kaynaklı olarak yavaşladı.

SpaceX, 2022 yılının ilk roket fırlatışını gerçekleştirdi. Starlink uyduları için en son 18 Aralık’ta bir fırlatış gerçekleştiren şirket, dün yaptığı fırlatışla daha fazla Starlink uydusunu alçak yörüngeye ulaştırdı.

Alışılageldiği üzere, NASA’nın Florida’da bulunan Kennedy Uzay Merkezi’nden yapılan fırlatışın önemli kısımları canlı yayınlandı. SpaceX, bu fırlatış ile 49 adet Starlink uydusunun uzaya gönderildiğini açıklarken, roketin kalkıştan 9 dakika sonra dünyaya dönerek iniş gerçekleştirdiği görüldü.

Starlink projesi ile dünyanın dört bir yanına uydu internet sağlamayı amaçlayan SpaceX’in dünya çapında kaç adet müşterisinin olduğuna da canlı yayında değinildi. Kasım ayında 140 bin kullanıcısı olduğu bilinen Starlink’in an itibarıyla 25 ülkede 145 bin kullanıcısı bulunuyor.

Digital Trends’in haberine göre Starlink’in sağladığı uydu internetten yararlanmak isteyen ABD’li kullanıcılar uydu anteni ve diğer donanımlar için 499, bu donanımın kargosu için 50 ve vergi olarak 33 dolar ödüyorlar. Kurulumu 582 dolara gelen internet servisinin aylık kullanım ücreti ise 99 dolar.

Engadget, Ekim 2020’de hizmete girmesinin ardından her ay 10 bin yeni kullanıcıya ulaştığı bilinen Starlink’in müşteri artış hızının düşüşüne dikkat çekerken, bu sorunun kaynağı olarak çip krizine işaret ediyor. Zira çip krizinden dolayı üretimde ve teslimatta sorunlar yaşayan SpaceX, beklenenden uzun süren teslimatlar için müşterilerinden özür dilemişti.

SpaceX, bu yılın sonuna kadar Starlink’i 45 ülkeye daha ulaştırmayı planlıyor fakat bu planın gerçekleşebilmesi sadece SpaceX’in elinde değil. Zira çip krizinden dolayı üretimde aksamalar yaşanırken, Starlink’in hizmete girmesi için yasal izinler de gerekli.

Kaynak: Watch Highlights of SpaceX’s First Rocket Launch of 2022 – Digital Trends