Skip to main content

MediaMarkt, yapay zekâ destekli işe alım sistemi AI’M Hiring’i hayata geçirdiğini duyurdu.

MediaMarkt, dijital dönüşüm adımlarının bir parçası olarak işe alım süreçlerini daha kolay ve hızlı hale getirmek amacıyla yapay zekâ entegrasyonlu işe alım sistemi AI’M Hiring’i uygulamaya geçirdiğini açıkladı.

İşe alımlarda kolay video mülakatı ile süreçleri hızlandıran işe alım sistemi AI’M Hiring’in geliştirilmesinde Vire Up ile işbirliği yapan MediaMarkt Türkiye, geçen hafta aktif olan sistem ile video mülakat uygulamalarına başladı.

Şirket, AI’M Hiring sistemi üzerinden ön mülakat sürecini yapay zekâ tabanlı AI’DA ile daha kolay ve hızlı hale getirecek.

Konuya ilişkin MediaMarkt tarafından paylaşılan bilgilere göre; açık pozisyonlara uygun nitelikteki adaylar, e-posta yoluyla yapay zekâ destekli işe alım programı AI’M Hiring’e bir link aracılığıyla davet ediliyor. Daveti kabul eden adaylar sisteme kaydolup giriş yaptıktan sonra AI’DA’nın bilgilendirme videosuyla karşılaşıyor. Bilgilendirme videosunu izleyen adayın ön mülakat süreci başlatılıyor ve adaya Türkçe ve İngilizce olarak MediaMarkt ile ilgili yetkinliklerini kapsayan sorular yöneltiliyor. Ardından, adayın verdiği yanıtlar temel alınarak, adayın MediaMarkt yetkinliklerine göre “ısı haritası analizi” yapay zekâ tarafından gerçekleştiriliyor. Bu ısı haritası analizi de işe alım uzmanlarına işe alıma yönelik kısa bir liste sunarak, ilk 5 sırada yer alan adayların ikinci aşamaya geçmesini ve işe alım yöneticisiyle görüşmesini sağlıyor. Bu yöntemle, açık pozisyona aday kişilerin ön eleme süreci dikkatlice yönetilirken, kısa sürede daha fazla adaya ulaşılması amaçlanıyor. Ayrıca, bu yöntem hem adaylar hem de işverenler için zaman kazandırıyor ve operasyonel açıdan verimlilik sağlıyor.