Skip to main content

Dünya genelinde 50 binden fazla şirket, her yıl 1,5 milyardan fazla rota planlamak için Yandex Maps API’yı tercih ediyor.

Yandex, 18 Nisan’da Feriye Sarayı’nda düzenlediği toplantıda Türkiye’deki işletmelere yönelik haritalama, coğrafi konum ve navigasyon çözümlerini Yandex Maps API markasıyla tanıttı.

Toplantıda paylaşılan bilgilere göre; Yandex’in sunduğu bu hizmetler, şirketlerin adres yönlendirme ve navigasyonla ilgili karşılaştıkları zorlukları etkili bir şekilde ele almalarına yardımcı oluyor. Yandex Maps API; e-ticaret platformları, perakende zincirleri, lojistik firmaları, fintech şirketleri, üretim işletmeleri ile rota planlama ve yük taşımacılığı için haritalardan yararlanan tüm kuruluşlara fayda sağlıyor.

Harita, jeo-uzamsal teknoloji ve yönlendirme hizmetleri geliştirmede 20 yılı aşkın deneyime sahip olan Yandex Maps API, işletmelere

  • “rota planlama ve navigasyon”,
  • “adrese göre koordinat belirleme ve yer arama”,
  • “haritaları web siteleri ve uygulamalara entegre etmek için sunulan API çözümleri” olmak üzere üç ana başlıkta çözüm sunuyor.

Tüm bunlar, aylık ortalama 4 milyon aktif kullanıcıya sahip olan Türkiye’nin popüler Yandex Navigator uygulamasının temelini oluşturuyor.

İlk kategoride yer alan rotalar ve navigasyon alanındaki ürünler arasında; “Mesafe Matrisi” ve “Ulaşım Rotası Ayrıntıları” gibi çözümler yer alıyor. Bu çözümler araba, kamyon, toplu taşıma veya yürüme gibi tüm ulaşım türleri için en uygun rotaları oluşturmak ve trafik tahminlerine, transferlere, merdivenlere ve hatta hava tahminlerine göre seyahat sürelerini tahmin etmek için kullanılıyor. Ayrıca “NaviKit SDK” ise ücretsiz yollar, hız sınırları veya sürekli seyahat süresi kısıtlamaları gibi filtrelerin seçilmesine ve bu sayede belirli iş ihtiyaçlarını karşılamak için özel navigasyon uygulamalarının geliştirilmesine olanak tanıyor. Böylece NaviKit SDK, şirketlerin sıfırdan özel bir navigatör oluşturmak için gereken yıllar süren geliştirme süresinden tasarruf etmesini sağlıyor.

İkinci kategoride bulunan adres girme ve yer arama alanındaki ürünler “Geocoder”, “Arama İpuçları” ve “Kurum Arama” çözümlerini içeriyor. Bu araçlar, adresle ilgili görevleri kolaylaştırıyor. Bunun yanı sıra sipariş formunun doğruluğunu artırıyor ve şehirleri, caddeleri, adları belirtirken hataları en aza indiriyor. Bununla birlikte teslimat maliyetlerinin hesaplanmasını da basitleştiriyor ve adrese, telefon numarasına ve hizmet türüne göre hızlı aramaları kolaylaştırıyor.

Üçüncü kategoride ise interaktif haritaların web sitelerine ve uygulamalara sorunsuz bir şekilde entegre edilmesini sağlayan JS API ve MapKit SDK yer alıyor. JS API ve MapKit SDK ayrıca müşteriler ve çalışanlar için teslimat bölgelerini işaretleme veya rakiplerin konumlarını gizlerken; ofisleri, mağazaları, teslim alma noktalarını öne çıkarma olanağı tanıyor.

Toplantıda konuşan Yandex Maps API Türkiye Ülke Müdürü Yasin Yılmaz konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Türkiye teknoloji, e-ticaret, mobilite ve lojistik alanlarında hızla ilerliyor. Bu yolculukta yerel işletmeleri desteklemekten heyecan duyuyoruz. Yandex Maps API çözümleri, süreçlerin otomasyonu ve şirket içi personel ile sipariş işleme uzmanları üzerindeki iş yükünün azaltılması yoluyla Türk şirketlerinin lojistiği optimize etmesine ve müşteri hizmetlerinin kalitesini artırmasına olanak tanıyor.

Yandex’in paylaştığı bilgilere göre; her yıl 1,5 milyardan fazla rota planlamak için Yandex Maps API’yi tercih eden dünya genelinde 50.000’den fazla şirket bulunuyor. Yandex Maps API kullanan web siteleri 300 milyondan fazla tekil ziyaretçi çekiyor. Türkiye’de Yandex Maps API lisansları yıllık olarak sunuluyor. Çözümlerin fiyatlandırması günlük talep hacimlerine veya aylık aktif kullanıcılara göre esnek bir şekilde belirleniyor. Ayrıca belirli koşullar altında ücretsiz kullanım seçeneği sunuluyor.