Skip to main content

WhatsApp, kullanıcılarına daha gelişmiş bir uygulama içi alışveriş deneyimi sunmak için ‘Flows’ adlı yeni bir özelliği test ediyor.

Meta’nın popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, kullanıcıların seyahatlerde koltuk seçme, yemek siparişi verme veya randevu alma gibi işlemleri uygulamadan çıkmadan tamamlamalarına olanak tanıyan Flows (Akışlar) adlı yeni bir özellik aracılığıyla hem satıcılar hem de kullanıcılar için alışveriş deneyimini güçlendiriyor.

WhatsApp’ın Flows özelliği için oluşturduğu destek sayfasında yer alan bilgilere göre kullanıcılar;

  • Randevu alma,
  • Hesaplarına giriş yapma,
  • İlgilendikleri bir ürünü özelleştirme,
  • Form doldurma ve gönderme,
  • Etkinliklere ve promosyonlara kaydolma

gibi işlemleri yapabilecek.

WhatsApp’ın yeni özelliği Flows, Brezilyalı banka Banco Pan, perakendeci MagaLu, Lenovo, Hindistan merkezli seyahat hizmeti Redbus, Hindistan merkezli banka SBI ve araba satış platformu Spinny gibi işletmelerle test edilmeye başladı.

Meta’da ticari mesajlaşmadan sorumlu başkan yardımcısı Nikila Srinivasan TechCrunch’a yaptığı açıklamada, “Alışveriş ve e-ticaret odaklanmak istediğimiz en büyük sektörlerden biri. Amacımız, işletmelerin ve kişilerin sohbet başlığında çok daha fazlasını yapabilecekleri şekilde ticari mesajlaşmayı mümkün kılmak. Sohbet içinde zengin deneyimler oluşturmaya çalışıyoruz ve Flows da tam bu noktada devreye giriyor” ifadelerini kullandı.

Srinivasan, Flows’un şu anda e-ticaret işletmeleri tarafından kullanılabileceğini ancak WhatsApp’ın diğer işletme türleri için de kullanımını genişletmeyi planladığını ekledi.

Meta, satıcılardan Flows için ayrıca ücret almayacak. Şirket TechCrunch’a Flows ile yapılan görüşmelerin, işletmelerin 24 saatlik bir süre içindeki etkileşimler için ücretlendirildiği mevcut ödeme modeline uyacağını söyledi.

Meta, Flows’u önümüzdeki haftalarda WhatsApp Business’ı kullanarak dünyanın her yerindeki işletmelerin kullanımına sunacak.

“Bir satın alma işlemini doğrudan sohbette tamamlamayı kolaylaştırıyoruz” diyen Meta, açıklamasında WhatsApp’ın 500 milyondan fazla kullanıcısının bulunduğu Hindistan’daki müşterilere yönelik ödeme deneyimi için Razorpay ve PayU gibi yeni ödeme ortakları ile işbirliği yaptığını da ifade etti.

Kaynak: WhatsApp is introducing Flows for a richer in-app shopping experience – TechCrunch