TEKNOLOJİ

DigitalAge | 04.11.2019 - 13:40

Türkiye’nin online alışveriş karnesi

Nielsen Küresel E-Ticaret Raporu 2018 ve 2019 araştırmalarının öne çıkanları haberimizde...

Nielsen 2018 Küresel E-Ticaret Raporu‘na göre, dünya genelinde e-ticaret, 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 18 büyüme kaydederek 2.9 trilyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştı. 2018’de ülkemizdeki büyüme ise yüzde 38 civarında. Nielsen Küresel E-Ticaret Raporu 2018 ve 2019 araştırmalarının öne çıkanlarını sizinle paylaşıyoruz.

Kentli nüfus yapımız ve yüksek mobil penetrasyon en büyük artılarımız
Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan ve Nielsen Perakende Hizmetleri Direktörü İlker Unutkan bu iki raporu şu şekilde yorumluyor

Didem Şekerel Erdoğan: “Nielsen’in 2019 yılı E-Ticaret Raporu’na göre Türkiye’de internette geçirilen ortalama süre, küresel araştırmalarla paralel biçimde günde ortalama yedi saat. Türkiye’de online alışverişçiler, ayda ortalama dört kez online alışveriş yaparken, her gün alışveriş yapan yüzde 4’lük bir grup var. Online alışverişte özellikle akıllı cep telefonlarının açık ara lider olduğunu görmekteyiz. Son yıllarda artan akıllı telefon kullanım oranının, online alışverişin büyümesine pozitif etkide bulunduğunu söyleyebiliriz.” İlker Unutkan: “Türkiye, kentli nüfus yapısı ve dünya ortalamasının çok üzerinde internet penetrasyonuyla öne çıkıyor. İnternette geçirilen süre yaklaşık yedi saatle ABD ve Çin’in üzerinde. Online alışverişte çok önemli bir role sahip olan mobil telefon penetrasyonu ve kullanıcı sayısında da küresel ortalamanın üzerinde bir seviyede bulunmaktayız.”