ARAŞTIRMA

DigitalAge | 18.07.2019 - 10:49

Turizm satın alma kararlarında erken rezervasyon etkisi

Gemius, turizm satın alma kararlarında erken rezervasyon etkisini IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması verilerine göre değerlendirdi.

Üzerinde uzun uzun düşünüp hayaller kurduğumuz yaz tatili planlarını yazın gelmesini beklemeden, güneş yüzünü göstermeye başladığında yapmaya başlıyoruz. IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması verilerine göre internet kullanıcıları Mart-Nisan-Mayıs aylarında yaz tatillerini planlıyorlar. Haziran ayı geldiğinde ise kullanıcıların büyük bölümü planlarını yapmış oluyor ve bavullarını hazırlamaya başlıyor. Elbette kullanıcıları bu davranışa yönlendiren sadece uzun kış mevsiminin ardından biran önce güneşli günlere kavuşma arzusu değil aynı zamanda turizm firmalarının erken rezervasyon kampanyaları. Gemius AdReal verilerine göre Turizm reklam harcamalarında görülen aynı dönemlerdeki artış da bunu destekliyor.

*IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması, Turizm Kategorisi , PC Platformu, Ocak-Haziran 2019

Turizm kategorisinde en fazla ziyaret edilen sitelerin başında tripadvisor.com.tr geliyor. Kullanıcı yorumları, fiyat karşılaştırma imkanı, rezervasyon ve tavsiyeler gibi zengin içerikleri tripadvisor.com.tr’yi en fazla tercih edilen site olma konusunda üste sıralara taşıyan sebeplerin başında geliyor. İkinci sırada ise aylık ortalama 799 bin ziyaretçiye sahip etstur.com.tr yer alırken trivago.com.tr’de 725 bin aylık ziyaretçisiyle 3. Sıraya yerleşiyor.

*IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması, Turizm Kategorisi (Taşımacılık Hariç) PC Platformu,Ocak-Haziran 2019, Gerçek Ziyaretçi (Ortalama)


*IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması, Turizm Kategorisi , PC Platformu, Haziran 2019

*IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması, Turizm Kategorisi, PC Platformu, Haziran 2019


*IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması, Turizm Kategorisi , PC Platformu, Haziran 2019

Turizm içeriklerini en fazla 25-44 yaş aralığında, ABC1 SES grubunda yer alan kullanıcılar tüketirken, yüzde 61 pay ile Erkek kullanıcıların turizm içeriklerine daha yoğun ilgi duyduklarını söylemek mümkün.

Gülcan Çörek
Gemius Türkiye, Ölçümleme Projeleri Müdürü