Skip to main content

Sanal restoranlar ile popüler yemekleri fanlara ulaştırmayı planlayan TikTok, satışlardan elde edeceği geliri içerik üreticileri ile paylaşacak.

TikTok, platformda paylaşılan viral yemek tariflerini TikTok fanlarına ulaştıracağı 300’den fazla sanal restoran açmayı planlıyor. Şirket tarafından Cuma günü yapılan açıklamada Virtual Dining Concepts adlı, menü geliştirmeden teknolojik altyapıya kadar pek çok hizmeti sağlayan ve restoranların mekân içi satışlarının yanı sıra servis hizmetlerini de daha fazla kişiye ulaştırarak daha fazla kâr elde etmelerine yönelik çalışmalar yapan şirketle anlaşıldığı ve TikTok Kitchens adlı restoranların Mart 2022’de hizmete açılacağı duyuruldu.

Açıklamada bu restoranların sadece internetten sipariş ile evlere ve iş yerlerine teslim ve araçla gel-al şeklinde çalışacaklarının ve bu iş birliğinin TikTok’un restoran sektörüne girişinin değil, TikTok’un viral olan yemek tariflerini TikTok fanları ile buluşturma çabası olduğunun altı çizildi.

Tiktok, menüde TikTok kullanıcıları arasında popüler olan fırınlanmış peynirli makarna, smash burger, mısır kaburgası (corn rib) ve makarna cipsleri gibi yiyeceklerin bulunacağını, satışı yapılacak olan yemeklerin listelerinin üç ayda bir yenileneceğini ve popüler olan yemeklerin bu listeye ekleneceğini aktardı.

TikTok’un bu girişimi ile ilgili önemli noktalardan biri, TikTok Kitchens’in tamamen sanal olacak olması. Zira TikTok kendi mutfaklarını kurmak yerine Buca di Beppo ve Bertucci’s gibi zincir restoranların mutfaklarını kullanacak.

Temmuz ayında uygulama indirilme sayısı 3 milyarı geçen ve aylık 130 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip olan TikTok’un en popüler hashtaglerinden olan #FoodTok, yeni tariflerin denendiği ve yemeklerle ilgili ipuçlarının paylaşıldığı bir alan. Bu hashtag ile paylaşılan videoların Aralık ayında 11,5 milyardan fazla izlenmeyi geçtiğine değinen Business Insider, TikTok’un bu hashtagin takipçilerine ulaşma gayretinde olduğu kanaatinde.

Virtual Dining Concepts, yemeklerden elde edilecek olan kârın TikTok içerik üreticileri ile paylaşılacağını, içerik üreticilerini yeni tarifler üretmeye teşvik edeceklerini ve 2022 yılı sonunda bin adet noktaya ulaşmak istediklerini açıkladı.

Kaynak: TikTok Is Launching Ghost Kitchens to Serve Viral Food Trends – Business Insider