Skip to main content

TikTok, eşsiz NFTler ile içerik üreticileri ile fanlar arasında yeni bir köprü kurma yolunda.

Dünyanın en çok indirilen uygulaması konumunda bulunan ve aylık bir milyar aktif kullanıcıya sahip olan TikTok, popüler içerik üreticilerinin paylaşımlarından yola çıkarak ilk NFT koleksiyonunu oluşturdu.

TechCrunch’ın hazırladığı rapora göre her biri tek, eşsiz tokenlerden oluşan bu koleksiyonun amacı, TikTok kullanıcılarını NFT ile tanıştırmaktan ziyade, bir hayli popüler olan NFT dünyasında TikTok’un konuşulmasını sağlamak.

TikTok ise NFT pazarına girişini, NFT’leri içerik üreticilerin tanınmasında ve desteklenmesinde önemli bir araç olarak gördüklerini, TikTok için üretilen içeriklerin kültürel etkiye sahip olduklarını ve bu tür koleksiyonlar ile kullanıcıların ve fanların TikTok için üretilmiş ve kültürel öneme sahip bu içeriklere sahip olmalarının yolunu açtıklarını belirterek açıklıyor.

NFT üretim ve dağıtımının çevreye zararları konusundaki endişelere de değinilen TechCrunch raporunda, TikTok’un NFT’leri Immutable X adlı, Ethereum tabanlı bir NFT pazarında satışa sunacağı; Immutable X’te yapılan işlemlerin ise %100 karbon nötr olduğu dile getiriliyor.

Bu koleksiyonun, TikTok’un en popüler içerik üreticilerinden olan Lil Nas X, Grimes, Bella Poarch, Rudy Willingham ve Gary Vaynerchuk’ın üretimlerinden oluşacağı biliyor. NFT satışları, 6 Ekim’de Lil Nas X tarafından üretilmiş bir NFT ile başlayacak ve Ekim ayı boyunca sürecek.

Kaynak: TikTok starts flirting with NFTs – TechCrunch