Skip to main content

Brand Week Istanbul’un bu yılki konuşmacılarından, Dentsu Creative Technologist’i Kyoko Yonezawa’ya en önemli projelerinden The Space Hangout’taki ilham kaynağını sorduk.

“Bazı insanlar online ortamda biriyle tanışmanın yüz yüze tanışma hissine asla üstün gelemeyeceğini düşünür. Ama bazı durumlarda bu pek de doğru olmayabilir. The Space Hangout kampanyası insanların evlerini uzaya bağladı – yani Uluslararası Uzay İstasyonu’na. Uzaydan gelen ilk tepkiyi duyduğumuzda bütün katılımcılarının yüzlerinin neşeyle parladığını görüyorduk. Sadece Hangout katılımcıları değil etkinliği YouTube’dan canlı seyredenler de bunun tadını çıkardı. İnsanların birbirini kutladığını gerçekten büyülü bir andı. İşte, teknolojinin yeni deneyimler yaratarak insanların kalplerini harekete geçireceğini bu şekilde anlamış oldum. Bana ilham veren de bu oldu.”

The Space Hangout projesi  nasıl hayata geçti?
The Space Hangout, insanların uzaya ilgisini artırmaya yarayan bir proje olarak hayata geçirildi. İnsanlar astronotlarla evlerinden konuşabilse, uzaya kendilerini daha yakın hissedebilecek ve bu noktada bir farkındalık ortaya çıkacaktı. Bunun için insanların bilgisayarlarını Google+ Hangouts üzerinden Uzay İstasyonu’na bağlandı ve insanların astronotlarla görüntülü konuştu. Etkinlik ayrıca YouTube üzerinden canlı şekilde yayımlandı. Sonuçta insanların uzaya daha yakın olması sağlandı. Proje, Japonya’nın en büyük gazetelerinin ilk sayfalarında haber oldu.