PLUS

DigitalAge | 12.09.2019 - 10:15

Sosyal medyada büyüyen linç kültürü üzerinden toplumu anlamak

Bu ay sosyal medyada büyüyen linç kültürü üzerinden Türk insanını anlamaya çalıştık ve ‘Sosyal Linçler ve Toplumu Anlama’ isimli bir araştırma gerçekleştirdik. Digital Age Eylül-Ekim sayısı yayında!

Son dönemde toplumun hemen her kesimde görülen fikir çatışmalarının, ekonomiden siyasete günlük hayatı etkileyen olumsuz gelişmelerden kaynaklı öfke patlamalarının ve en önemlisi gelecek konusundaki endişelerin temel taşıyıcısı; sosyal medya. Ortalama bir kullanıcının günde üç, dört saatini harcadığı bu medya ortamında kadın cinayetlerinden çocuk tacizlerine orman yangınlarından terör olaylarına kadar hemen her saniye olumsuz bir haberi karşısında gören sıradan kullanıcı korkularını ört bas edebilmek için saldırganlaşıyor ve linç bu noktada ortaya çıkıyor. Aslında sosyal medyada linç bu şekilde her gün yeniden başlıyor ve anonimliğin verdiği rahatlıkla önüne gelene veren veriştiren birey için artık linç bir yaşam tarzı ve ötesinde kültür halini alıyor. 

Digital Age Eylül-Ekim sayısı yayında!

Bu ay sosyal medyada büyüyen linç kültürü üzerinden Türk insanını anlamaya çalıştık ve Zenna Araştırma ve Danışmanlık Şirketi ile bir ‘Sosyal Linçler ve Toplumu Anlama’ isimli bir araştırma gerçekleştirdik. Araştırma Türkiye dijital halk geneli nezdinde 28 Ağustos- 4 Eylül 2019 tarihleri arasında online yöntem ile 962 kişiyle görüşülerek gerçekleştirildi. Son yıllarda sosyal medya odaklı büyüyen linç kültürünü nedenleri ve sonuçları üzerinden değerlendiren araştırma, bu bağlamda tüketici ve marka ilişkisi ile ilgili de önemli tespitler ortaya koyuyor. Araştırma ile ilgili detayları kapak dosyamızda bulabilirsiniz. 

Dergide bu ay neler var?

Derginin Eylül-Ekim sayısının öne çıkan diğer başlıkları ise şöyle; Son dönemde iş dünyasının trend meselesi agile organizasyon yapılarını ele alan; “Organizasyonumuz ‘agile’, peki biz?”, sosyal medyadaki popüler içerikleri tüketme şeklimiz üzerinden markalara tavsiyeleri içeren ; “Sosyal medyada trendleri nasıl tüketiyoruz?”, bilim dünyasının ezber bozan gelişmesi; ‘Higgs Bozonu’nun keşfi ve sonrası’na dair öngörüler  ve yazarlarımızdan Serdar Kuzuloğlu’nun kaleminden: “Dijital çağın en zor gelişen bileşeni: İnsan”

Digital Age, dijitalde!

Digital Age, iki ayda bir Turkcell ve Dmags dergilik platformlarından ve Digital Age premium arşivinden okuyuculara ulaşmaya devam ediyor.

Digital Age Eylül-Ekim sayısını Turkcell Dergilik‘ten indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.