TEKNOLOJİ

DigitalAge | 11.09.2019 - 16:26

“Facebook ile Öne Çıkın” programının Türkiye ayağı hayata geçirildi

Facebook küresel “Facebook ile Öne Çıkın” programının Türkiye ayağını hayata geçirdi.

Facebook, iş arayışında olan bireylere ve daha fazla insan işe almak isteyen KOBİ‘lere yardımcı olmayı hedefleyen küresel “Facebook ile Öne Çıkın” programının Türkiye ayağını hayata geçirdi. 20’den fazla ülkede faaliyette olan program, küçük işletmelerin büyümelerine ve insanların yeni ekonomide rekabet edebilmek için ihtiyaç duydukları dijital becerileri edinmelerine yardımcı olmayı hedefliyor.

“Facebook ile Öne Çıkın“ programının lansman etkinliği, UNIQ İstanbul’da gerçekleştirildi. Etkinlikte konuşan Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, Türkiye’nin Facebook için olan öneminin altını çizerek Türkiye ekonomisine ve topluluklarına yatırım yapmaya devam edeceklerini dile getirdi.

“Facebook olarak, Türkiye’deki yerel işletmelerin büyümelerine ve insanların yeni iş bulabilmeleri için dijital beceriler edinmelerine yardımcı olmak istiyoruz. Bu amaçla daha fazla insana, teknolojiye ve programa yatırım yapmak için oldukça sıkı bir şekilde çalışıyoruz. Şimdiye kadar, başarılı da olduk. Geçtiğimiz sene Deloitte Türkiye’nin raporunda gördük ki, Türkiye’de işletmelerin Facebook platformları aracılığıyla oluşturduğu katkı sonucu 209 bin istihdam sağlandı. Yine işletmelerin yüzde 91’i, Facebook platformlarına katıldıktan sonra yaşadıkları talep artışıyla birlikte daha fazla sayıda çalışanı işe alabildiklerini söylüyor. Biz bu oranların artmasını istiyoruz. Bunu yapabilmemizin yolu da, Türkiye’deki insanlara ve KOBİ‘lere Facebook ürünleri ve uygulamaları ailesini en etkili şekilde nasıl kullanabileceklerini öğretmekten geçiyor. ’Facebook ile Öne Çıkın’ programıyla, Türkiye’deki insanların, toplulukların ve KOBİ‘lerin teknolojiyi kullanarak başarılı olmalarına yardımcı olacağız. Hedefimiz, bu program kapsamında 20,000 kişiye eğitim vermek.”

Facebook’tan 20 bin kişilik istihdam hedefi

Etkinlikte Facebook Türkiye Kamu Politikaları Departman Başkanı Çağatay Pekyörür, Türkiye’deki işsizliğin artışına dikkat çekerek Facebook’un şimdiye kadar 209 bin kişinin istihdam edilmesine katkıda bulunduğunu hatırlattı. Eğitim ve desteklerinin 20 şehirde devam edeceğini belirten Pekyörür, 20 bin kişinin daha çok tercih edilen aday olmasının sağlayarak, bu kişilerin istihdamını arttırmayı hedeflediklerini ifade etti.