Skip to main content

Simple Finance’in CFO’su Shamir Karkal, Brand Week Istanbul’da finans dünyasındaki değişimi ve beklentilerini anlatacak

2009 yılında tasarlanan, 2012 yılında hayata geçirilen Simple Banking, 2015 yılında geleneksel bankacılığın karşısında yıkıcı bir yenilik karşımıza çıkıyor. Bu yeniliğin kurucularından ve Simple Finance’in CFO’su olan Shamir Karkal, Brand Week Istanbul’da finans dünyasındaki değişimi ve beklentilerini anlatacak.

Simple, geleneksel bankaların aksine fizikî şubeye sahip değil. Müşterilere debit kartı veriliyor ve simple.com üzerinden veya iOS ile Android uygulama mağazalarından uygulama indirilerek bankacılık işlemleri gerçekleştiriliyor. Simple Bank’ın kullanıcıları bu oluşumun sadece müşterisi değil aynı zamanda fanları da, tıpkı iPhone kullanıcılarının Apple markasının fanı olmaları gibi. Simple Online bankacılığı ve yenilikçi stratejisini daha iyi anlamak için ilk olarak onun ne olmadığına yani geleneksel bankacılığa bakmakta fayda var aslında.

Klasik bankacılığın karmaşasından kurtulmak için bir fırsat

Klasik bankacılık sisteminde müşteriler pek çok farklı komisyon türü ile karşı karşıya kalıyorlar. Kredili mevduat hesabı komisyonu, havale komisyonu, hesap işletim ücreti bunlardan bazıları. Yani aslında klasik bankacılık sistemi çok karışık bir sistem. Simple ise bu karmaşadan kurtulmayı bir fırsat olarak görüp, işleri basitleştirmek adına tasarlandı. Simple Online Bank’ın PR takımı bu konuda şöyle diyor: ”Simple olarak geleneksel bankacıları kızdıracak bir bakışla yola çıktık ve biz en başından beri farklı olmaya karar verdik. Amacımız müşterilerimiz için tamamen farklı daha önce hiç karşılaşmadıkları bir finansal ürün sistemi yaratmak.” Peki Simple online bank ya da banka kartı yeterince güvenli mi? Bu soruları cevaplamadan önce geriye dönelim ve Simple Bank’ın kuruluş tarihine bakalım.

Simple’ın ortaya çıkış hikayesi

Simple Bank fikri ilk olarak 2009 Temmuz ayında  kurucuları Josh Reich ve Shamir Karkal’ın farklı bir banka kurmak için The Bancorp Bank ile ortaklık kurmasıyla ortaya çıktı.  Amaç müşterilere online ve mobil deneyimler ile kullanabilecekleri bir kişisel harcama hesabı oluşturmaktı. Bu hesapta sürpriz banka komisyonları olmayacak ve harika müşteri servisi verilecekti.

Eylül 2011’de Simple Online Bankacılık beta testi başladı. Bu süreçte bankanın adı Bank Simple’dan sadece Simple olarak değiştirildi. Bununla birlikte Simple hala çok yeni olduğundan müşteriler tarafından Simple Bank,  Simple online banking gibi farklı şekillerde adlandırılıyor.

Simple’ın beta test süreci Simple online bankacılık takımına müşteri servisi yapısını pek çok bankanınkinden farklı bir şekilde kurabilme imkanı sağladı.  Uzun yıllardır geliştirilmiş standart bankacılık sistemlerini kullanmaktansa Simple online bankacılık takımı bu süreçte müşterilerin banka ile iletişim yöntemlerini anlamaya odaklandı.  Sonrasında bu bilgiyi bankanın online bankacılık platformunu kurmak için kullandı ve 2012 yılında Simple resmi olarak kurulmuştu. Simple banka visa kartları müşterilere gönderildi.

Simple Bank güvenli mi?

Güvenlik Simple kullanıcıları için en önemli noktalardan biri. Simple Bank online hesaplardaki paralar, Simple’ın ortağı FDIC üyesi olan The Bancorp Bank’ta duruyor. Yani müşteri hesaplarındaki mevduat ve fonlar 250,000 dolara kadar sigorta altında.  Ayrıca Simple Visa Card, Visa U.S.A. Inc. lisansına sahip.  Simple;  iOS ve Android online bankacılık uygulamaları, web sitesi arayüzü ve müşteri servisi desteği gibi diğer bankaların sağladığı özellikleri barındırıyor.

Simple bank kredili mevduat hesabından veya diğer uygulamalardan komisyon almıyor.  Simple bank hesap ekstresi almak isteyen müşterilerden aylık 5 dolar tahsil ediyor. Bununla birlikte hesaplarınızı online olarak her zaman görüntüleyebiliyor ve çıktısını alabiliyorsunuz. Kartınızı diğer banka ATM’lerinde kullanmanız durumunda işlem başı 1 dolar tahsil ediliyor. Müşteriler, Simple Bank’a para yatırmak istediğinde bunu ATM veya debit kartlarını kullanarak yapabiliyor. Sonrasında ise akıllı telefonları ve Simple uygulamaları ile diledikleri şekilde hesaplarını yönetebiliyor.

Simple, Ocak 2013’te 20 bin müşteri ve 200 milyon dolarlık hacme ulaştı. Temmuz 2013’teki müşteri sayısı 40 bin, işlem hacmi ise 1 milyar dolar oldu. Şubat 2014’e gelindiğinde de İspanyol bankacılık devi BBVA, Simple’ı 117 milyon dolar karşılığında satın alarak portföyüne ekledi. Shamir Karkal, Brand Week Istanbul’da finans dünyasındaki bu değişimi ve beklentilerini anlatacak.