SOSYAL MEDYA

H.Kerem Fındık | 20.11.2018 - 10:06

PR ajansı ürünü yeteri kadar tanıtmayan influencer’ı mahkemeye verdi

Anlaşma şartlarına uymayan influencer, hatasını kabul etti ama aldığı parayı iade etmiyor.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

ABD’li PR Consulting isimli PR ajansı, Snap’in Spectacle model gözlüklerini yeteri kadar tanıtmadığı için influencer’ı mahkemeye verdi. Snap, PR Consulting’i Spectacle gözlüklerin ikinci versiyonunu tanıtması için görevlendirdi ve ajans da 15 Eylül’de influencer Luka Sabbat ile anlaştı. Instagram’da 1,1 milyon takipçisi Sabbat ile varılan anlaşmanın içeriği şöyleydi: Sabbat, gözlüklerle Instagram’da bir fotoğraf paylaşacak ve Hikâyeler bölümünde ise gözlüklerle ilgili üç hikâye çekecekti. Ayrıca Sabbat’ın Hikâyeler’e ürünün satın alınması için bağlantı eklemesi de şartlardan biriydi. Anlaşmadaki diğer şart ise Sabbat’ın Paris ve Milano moda haftalarında halka açık alanlarda Spectacle ile poz vererek paylaşmasıydı. Bununla birlikte, yayımlanacak fotoğrafların PR Consulting’in onayını alması ve kampanyanın bitişinden 24 saat içinde kampanya sonuçlarını ajansa iletilmesi de gerekiyordu.

PR ajansı ürünü yeteri kadar tanıtmayan influencer’ı mahkemeye verdi

60 bin dolarlık kontrat
Anlaşmaya göre, Sabbat’la 60 bin dolarlık bir kontrat imzalandı. Bu bedelin 45 bin dolarlık kısmı kampanya başlamadan önce, kalan kısmı da kampanyadan sonra ödenecekti. Fakat, PR Consulting’in iddiasına göre, olaylar şu şekilde gelişti: Sabbat söz verdiği Hikâyeler paylaşımından birini yapmadı, Hikâyeler’deki ürün satın almaya yönlendiren bağlantılardan birini paylaşmadı ve halka açık çekilmesi gereken fotoğrafları çektirmedi. Sabbat ayrıca onay alması gereken görseller için hiçbir onay almadı ve kampanya performans verilerini de ajansa iletmedi.

Sabbat hatasını kabul etti, aldığı parayı geri vermiyor
PR Consulting gelişmeler üzerine Luka Sabbat’ı mahkemeye verdiğini açıkladı. Ajans, mahkemeye yaptığı başvuruda, Sabbat’a verdiği 45 bin doları geri istiyor ve 45 bin dolar da tazminat istediğini belirtiyor. Başvuruda Sabbat’ın hatasını kabul ettiği ve aldığı parayı iade etmek istemediği iddiasına da yer veriliyor.

Snap’in Spectacle gözlükleri video çekmeye ve Snapchat uygulaması üzerinden paylaşmaya yarıyor. Şirketin piyasaya sürdüğü ilk model 220 bin satış rakamına ulaşmıştı. İlk modelin fiyatı 130 dolar iken yeni modelin fiyatı ise 199,99 dolarak belirlendi.