Skip to main content

Facebook, Tüketici Farkındalığı Kampanyası ile ülke çapında önemli bir problem olan “phishing” saldırılarının önüne geçmeyi amaçlıyor.

Facebook, Türkiye’deki tüketicilerin sahte banka reklamlarıyla ilgili farkındalığını artırmaya yönelik başlattığı Tüketici Farkındalığı Kampanyası’nı duyurdu. Bu kampanyayla “phishing” adı verilen ve platform üzerinden kullanıcıları dolandırmaya çalışan sahte banka reklamlarının yaygınlığını azaltmayı hedefleyen Facebook, kampanya kapsamında kullanıcılara Haber Kaynağı’nda bir bilgilendirme metni gösterecek.

Platformda güvenli ve hakiki etkileşimi destekleyen ve bu alanda tüketicileri bilinçlendirmeyi hedefleyen Facebook, Haber Kaynağı’nda paylaştığı bilgilendirme metniyle kullanıcıları bilgilerini paylaşırken dikkatli olmaları konusunda uyarıyor:

  • Görünürde bir banka reklamı, sizi bir internet sitesine yönlendirip hesap bilgilerinizi girmenizi isteyebilir; ancak, sizi yönlendirdiği sayfa gerçek bir banka olmayabilir.
  • Bilgilerinizi girmeden önce, internet tarayıcınızın adres çubuğundan, giriş yaptığınız sayfanın bankanın resmi internet sitesi olduğuna emin olun.

Türkiye’deki tüketicileri koruma ve bilinçlendirme sorumluluğunun farkında olan Facebook, bu kampanyayla ülke çapında önemli bir problem olan “phishing” saldırılarının önüne geçmeyi amaçlıyor.