Skip to main content

Procter&Gamble (P&G), “Avrupa’nın en yeni Ar-Ge merkezi” olarak tanımlanan Gebze Geliştirme Merkezi’ni açtı.

Türkiye’de 31 yıldır faaliyet gösteren temizlik ve kişisel bakım ürünleri şirketlerinden Procter&Gamble (P&G), Gebze’de yeni bir Ar-Ge merkezi kurdu. Gebze Geliştirme Merkezi adı verilen Ar-Ge merkezi; Avrupa’nın en yeni Ar-Ge merkezi olarak tanımlanıyor. Merkezde, kumaş, bebek, ev ve kadın sağlığı ürünlerine yönelik çalışmalar gerçekleştirilecek.

Konuyla ilgili açıklama yapan P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, P&G olarak, Türkiye’de satılan ürünlerin yüzde 60’ını Gebze’de ürettiklerini hatırlattı. “ Gebze Geliştirme Merkezi’nde 3 ana odağımız olacak. Bunlar, tüketici verileri ile ürün geliştirme, Endüstri 4.0 ile süreç gelişimi ve açık inovasyon ile tedarik zincirindeki paydaşlarla üretim lokalizasyonu” diye konuşan Turnaoğlu, bu ana odakların, merkezi, benzer Ar-Ge merkezlerinden ayıran en önemli özelliklerden biri olduğunu vurguladı.

Ar-Ge’ye dev bütçe

Turnaoğlu, P&G olarak global anlamda Ar-Ge’ye yılda 1.9 milyar dolardan fazla kaynak ayırdıklarına dikkat çekti. Tüketicilerin ihtiyaçlarına yanıt verebilmek için dünya çapında tüm kategorilerde 40 bin aktif patente sahip olduklarını açıklayan Turnaoğlu, “P&G olarak tüketici verilerini değerli hale getiriyor ve tüketici odaklı bir şirket olarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İş modelimizin merkezinde inovasyon var. Her yıl 20 bin araştırmada 5 milyondan fazla insanı dinliyor ve ihtiyaçları belirliyoruz” dedi.