Skip to main content

Netflix, 2022’nin ikinci çeyreğinde bir milyona yakın abone kaybetti. Bu kayıp, platformun bugüne kadar bir çeyrekte yaşadığı en büyük kayıp oldu.

Netflix, 30 Haziran’da sona eren 2022’nin ikinci çeyreğinde 970 bin abone kaybetti. Şirket, yılın ilk çeyreğinde elde edilen verilere dayanarak, ikinci çeyrekte iki milyon abone kaybı yaşayabileceği tahmininde bulunmuştu. Abone kaybı her ne kadar tahminin neredeyse yarısı kadar gerçekleşse de bu çeyrek, şirketin bugüne kadar en çok abone kaybı yaşadığı çeyrek oldu.

Halihazırda 220 milyondan fazla aboneye sahip olan Netflix, üçüncü çeyrekte bir milyon abone kazanabileceği tahmininde bulunuyor.

Sektörün gidişatından dolayı iş modelinde düzenlemeler yapmak zorunda kalan Netflix, yakın zamanda 450 çalışanını işten çıkarmasının yanı sıra reklamlı fakat daha uygun fiyatlı bir abonelik planı sunmaya başlayacağını ve bu plan için Microsoft ile anlaştığını duyurmuş; hesap paylaşımını durdurmak için çeşitli adımlar atacağını da aktarmıştı. Bu adımlar arasında en belirgin olanları, Netflix hesaplarının kullanıldıkları cihazları ve konumları kaydetmeyi amaçlayan “add a home” (bir ev ekle) özelliğinin platforma entegrasyonu ile şimdilik sadece üç Latin Amerika ülkesinde pilot çalışması süren “alt hesap ekleme” özelliği. “Add a home” özelliği 22 Ağustos’tan itibaren kullanılmaya başlanacak, alt hesap ekleme özelliğinin tüm dünyada kullanılmaya başlanıp başlanmayacağı ise henüz bilinmiyor.

Kaynak: Netflix loses 970,000 subscribers, its largest quarterly loss ever – TechCrunch