Skip to main content

Bilimsel araştırmalar müziğin insan davranışları üzerindeki önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koyuyor. Perakendecilerin yüzde 78’i hem satış hem de personel verimliliğini artırmak için müziği bir araç olarak kullanıyor.

Müzik eğlence amaçlı kullanımının yanı sıra markaların imajından çalışan verimliliğine pek çok konunun şekillenmesinde önemli bir unsur rol teşkil ediyor. Müzik sayesinde tüketicilerin satın alma eğilimleri, marka sadakatleri de şekilleniyor. Bu durumun bilincindeki tüm şirketler ve markalar müziğe en az diğer konular kadar dikkat gösteriyor. Araştırmalara göre müzik, tüketicilerin satın alma eğilimlerini ve marka sadakatleri şekillendiriyor. Mağazalarda yapılan müzik yayınları tüketiciyi pozitif olarak etkileyerek o mekanda kalma sürelerini de tüketim eğilimlerini de artırıyor. Perakende sektöründe faaliyet gösteren her beş KOBİ’den biri mağazasında müzik yayını yapmazsa, satışlarının düşeceğine inanıyor. Çalışanların yüzde 61’i ise müziğin performanslarına olumlu yansıdığını belirtiyor.

Yapılan tüketici eğilimleri araştırmaları da bu sonuçları destekliyor. Mağaza müşterilerinin yüzde 60’ı çalan parçalara göre o noktada geçirdikleri süreyi artırdıklarını dile getiriyor. Yine perakendecilerin yüzde 78’i hem satış hem de personel verimliliğini artırmak için müzik yayınını bir araç olarak kullanıyor. Tüketiciyle birebir temas noktası bulunan markaların dörtte biri ise müzik yayını olmadan işlerinin sağlıklı yürümeyeceği konusunda hem fikir.

Müşterilerin yüzde 77’si müzik şart diyor

MG Yönetim Kurulu Başkanı ve Yönetici Ortağı Gül Gürer Alimgil, “Günümüzde markalar ürün ve fiyat konusunda radikal farklılıklar gösteremedikleri için hem müşteri hem de çalışan kanadını memnun etmeye odaklanıyor. Kendilerini doğru ifade edecekleri, özgün bir mağaza atmosferi yaratmak artık kurumlar için şart oldu. Bu noktada pazarlama iletişim araçlarının kıymeti her geçen gün artıyor. Araştırmalar gösteriyor ki müşterilerin yüzde 90’ı müzik yayını yapan mağazaları tercih ediyor. Yüzde 77’si ideal bir atmosfer oluşması için müziğin şart olduğunu, yüzde 74’ü de müzik yayını yapılan noktalarda kendini daha rahat hissettiğini söylüyor. Bu durum çalışanlar için de aynı. Çalışanların yüzde 99’una göre müzik ortamı alışverişe daha elverişli bir hale getiriyor. Kısacası müzik hem çalışan hem de tüketici için olmazsa olmaz” diyor.