ARAŞTIRMA

DigitalAge | 27.01.2020 - 14:10

Moda markalarının dijital rekabeti [Araştırma]

Gemius’un rekabet ürünü Adreal ve trafik rekabet ürünü IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’na göre Instagram, moda sektöründeki reklam harcamalarında Youtube’u geride bıraktı.

Gemius’un rekabet ürünü Adreal ve trafik rekabet ürünü IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’nı kullanarak grafiklerle moda ve tekstil dünyasında 13-19 Ocak haftasındaki dijital rekabeti ele alıyor.

Ziyaretçi trafiğine göre zirvede öne çıkan markalar

Gemius’un  araştırmasına göre, PC platformunda kullanıcıların en fazla ziyaret ettiği marka LC WAIKIKI olarak öne çıkıyor. LCW’nin hemen arkasından İspanyol moda devi Zara’nın geldiğini görüyoruz.
An image
Moda sektöründe en fazla ziyaretçiye sahip ilk 5 sitenin sosyo-demografik analizine baktığımızda ziyaretçilerin en büyük kısmının yüzde 40’lık bir pay ile AB SES grubunda yer aldığı görülüyor.

An image

An image
An image

Yaş grubu olarak 25-34 yaş aralığı en yüksek temsil oranına sahipken, ziyaretçilerin yüzde 61’inin kadın olduğunu söyleyelim.

An image

Instagram, reklam harcamalarında YouTube’u geride bıraktı

Tekstil/moda endüstrisi fast-fashion akımının yükselmesiyle beraber hem rekabetin, hem de medya bütçelerinin hızla büyüdüğü alanlardan bir tanesi. Dijital kanallar, YouTuber ve influencerların satın alım kararı noktasında etkinliğinin artmasıyla beraber medya bütçelerinden büyük paylar almaya başladı. Dijital rekabette en fazla gerçek ziyaretçiye reklamını ulaştırarak, en yüksek erişime ulaşan marka toplam PC platformunda LCW, Instagram mobil uygulamasında Defacto, Facebook mobil uygulamasında LCW ve YouTube mobil uygulamasında yine LCW oldu. Bütçelerde büyük yer tutan ilgili 3 uygulamada gösterim oranlarına baktığımızda, yüzde 46 ile Instagram, yüzde 42 ile Facebook platformları için yapıldığını görüyoruz. Birçok endüstrinin aksine YouTube mobil uygulama gösterim satın alımının sadece yüzde 12’si temsil ederek Atlas gruba ait 2 mecranın gerisinde kalmış. Instagram’ın öne çıkmasının en önemli sebebinin görselliğin daha ön planda olması olduğu düşünülebilir.

An image

An image

Gemius’un adserverı GDE ücretsiz olarak görünürlük metrikleri sunarken, markaların reklamlarının tüketici için daha çekici olmasına katkıda bulunuyor. Bu kapsamda Multi Rotation Cuboid ile reklamınızı 6 farklı yüzde tüketicilere gösterilebiliyor. Ürünü incelemek isteyenler demogde.com.tr üzerinden ürüne ulaşabilir.

An image