Microsoft’un oyun başkanı Phil Spencer, Financial Times’a verdiği bir röportajda AB’nin önümüzdeki Mart ayında yürürlüğe girecek olan Dijital Pazar Yasası’nın (Digital Market Act-DMA) şirketin mobil uygulama mağazası hedeflerini gerçekleştirmesine yardımcı olacağını söyledi. Dijital Pazar Yasası, Apple ve Google’dan kendi sistemlerini başka uygulama mağazalarına açmalarını isteyerek şirketlerin uygulama mağazalarını Apple ve Android cihazlarına yüklemelerine olanak tanıyacak.
Spencer, Financial Times’a “İnsanların oynamak isteyeceği herhangi bir ekranda Xbox’ı ve hem bizden hem de üçüncü taraf ortaklarımızdan içerik sunabilecek bir konumda olmak istiyoruz” dedi.
Microsoft, Apple cihazlarında Cloud Game uygulamasıyla istediği kullanıcı deneyimini oluşturmakta zorlandı çünkü iPhone üreticisi, kullanıcıların Fortnite dahil olmak üzere Microsoft’un bulut teklifinde oynamak için mevcut her oyunu indirmesini şart koşuyordu. Dolayısıyla Microsoft artık insanlardan Safari üzerinden oturum açmalarını ve talimatları izlemelerini istiyor.
Microsoft’un oyunlar için kendi uygulama mağazasını oluşturma çabaları, Apple’ın cihazlarındaki indirmeler ve uygulama içi satın almalarla ilgili kısıtlamaları göz önüne alındığında şaşırtıcı değil.
Son beş yılda Microsoft, Ninja Theory, Playground Games, Zenimax Media dahil olmak üzere bir ton oyun stüdyosu satın aldı ve Activision Blizzard’ı satın almak için anlaşmasını tamamlamak için düzenleyicilerle görüşmelerde bulunuyor. Activision anlaşması gerçekleşirse Microsoft, Call of Duty Mobile ve Candy Crush Saga gibi oyunların yanı sıra gelecek sürümlerle ayrı bir mağaza aracılığıyla mobil pazarda bir yer edinebilir. Özellikle, Activision Blizzard mobil oyunlardan önemli miktarda para kazanıyor, bu nedenle dağıtımı kendi mağazası aracılığıyla kontrol etmek Microsoft’a avantaj sağlayabilir.
Kaynak: Microsoft banks on regulations to build a mobile games store – TechCrunch
Yorumlar