SOSYAL AĞLAR

Digital Age | 05.11.2021 - 15:18

Meta’nın kullanıcılarına mağazalar ile ulaşmak istediği konuşuluyor

Ürünlerin tanıtımının yanı sıra deneyimleri paylaşmak ve marka ile kullanıcılar arasında yakınlık hissinin oluşması amaçlanıyor.

Meta’nın ya da eski adıyla Facebook’un ürünlerini tanıtmak için satış mağazaları açmaya hazırlandığı konuşuluyor. Geçtiğimiz yıl başlayan bu tartışmalar bir sonuca ulaşmamış ya da isim değişikliğinden sonraya ertelenmiş olabilir. Meta’nın mağaza açıp açmayacağı konusunda gelişmeler takip edilirken, mağaza açma kararı alınırsa bu mağazaların satıştan çok deneyim mağazaları olacağı söyleniyor.

Kullanıcıların satıştan önce ürünleri deneyimleyebilecekleri bu mağazalarda Oculus Quest (ya da yeni adıyla Meta Quest) ve Portal gibi ürünler bulunacak. Oculus Quest bir sanal gerçeklik gözlüğü iken; Portal, Facebook’un genellikle görüntülü aramalar için kullanılmasını amaçladığı tablet. Ayrıca, Facebook’un Ray-Ban ile birlikte tasarladığı artırılmış gerçeklik gözlükleri Stories de bu mağazalarda satışa sunulabilir. The New York Times’in haberine göre bu mağazaların amacı kullanıcıların ürünleri deneyebilecekleri sıcak ve yargısız bir ortam yaratarak merak ve yakınlık hissetmelerini sağlamak.

The New York Times, mağazalar ile ilgili belgelerde Facebook Hub, Facebook Commons, Facebook Innovations, Facebook Reality Store ve From Facebook isimlerinin değerlendirildiğini ve Facebook Store isminde karar kılındığını yazarken, şirketin isminin değişmesiyle mağazaların isminin de değişeceğini belirtti.

Meta eğer mağaza planlarını gerçekleştirmek isterse ilk mağazasını bir Reality Labs ofisinin de bulunduğu Burlingame, Kaliforniya’da açacak.

Kaynak: Meta is reportedly planning physical stores to showcase its products – Engadget