Skip to main content

Meta, TikTok ile rekabetinde elini güçlendirmek için Facebook ve Instagram’da yer alan Reels’ı geliştiriyor.

TikTok ile rekabetinde elini güçlendirmeye çalışan Meta, Instagram ve Facebook’ta bulunan TikTok rakibi özelliği Reels için yeni araçlar geliştirdiğini, Reels’ları etkileşimi artıracak özelliklerle donatacağını ve daha uzun Reels paylaşımlarına olanak sağlayacağını açıkladı.

Meta’nın Reels ile ilgili açıkladığı en önemli gelişmelerden biri, Instagram’da yer alan Reels’ın anketleri, emojileri, soruları destekleyecek olması. Bu tür etiketlerin Instagram ve Facebook’un bir diğer özelliği olan Hikâyeler’de paylaşılan içeriklerin etkileşimlerini artırdıkları biliniyor.

TikTok’un video paylaşımlarında süre kısıtını 10 dakikaya çıkarmasının ardından Meta da Instagram Reels için süreyi uzatacak. 60 saniyelik Reels uzunluğu 90 saniyeye çıkarılıyor.

Meta, Instagram için yeni Reels düzenleme araçlarının yolda olduğunu da duyurdu. Yeni düzenleme araçları ile kullanıcılar kendi galerilerinde yer alan sesleri videolarında kullanabilecekler. Ek olarak, Instagram, Reels üreticilerine çeşitli şablonlar sağlayarak bu şablonlar üzerinden video üretimlerini kolaylaştıracak.

Meta, Facebook Reels’ı da güçlendirecek. Masaüstü için ayrı bir düzenleme aracının eklenmesi ile Reels üreticileri canlı ve kaydedilmiş videolardan kesitler alarak Reels oluşturabilecek, Reels paylaşım planlaması yapabilecek ve sesleri daha detaylı düzenleyebilecekler.

Facebook, kullanıcılarına daha fazla Reels önerisinde bulunacak. Facebook kullanıcıları daha fazla Reels paylaşımı görecek; Instagram Reels üreticileri, içeriklerini Facebook’ta da paylaşmaya teşvik edilecek.

Kaynak: Meta adds new editing tools to Reels on Instagram and Facebook – Engadget