GSM’de en çok konuşulan marka belli oldu
GSM sektörünün 2012 yılındaki medya görünümlerini mercek altına alan Medya Takip Merkezi (MTM), detaylı bir analiz raporu hazırladı.
Sektöre en fazla yer veren mecra internet medyası olurken, Turkcell GSM sektörünün en başarılı yansımalarını sağlayan marka oldu. İşte, analiz raporunun bazı detayları;
Ocak-Kasım 2012 döneminde, Medya Takip Merkezi’nin GSM sektöründe üç mecrada yaptığı analiz çalışmasına göre; sektörün 146 bin 311 haber ve yazıda yer aldığı tespit edilirken, en başarılı medya yansımaları ise Kasım ayında gerçekleşti.
MTM’nin analiz ekibi tarafından, sektörle ilgili yayınlanan tüm haberlerin tek tek incelenmesi sonucu elde edilen raporda, GSM sektörüne en fazla ilgi gösteren mecranın, tüm haberlerin yüzde 65’ine sahip olan internet medyası olduğu gözlendi. Sektörün, adından en fazla söz ettirdiği diğer mecra ise yüzde 31 oranıyla yazılı basın oldu. TV’lerde ise 5 bin 343 haberle yer alan GSM markaları, 256 saat süresince ekranlarda kaldı.
GSM sektörü olumlu haberlere konu oldu
Araştırmaya göre medya sektörden genellikle olumlu söz ederken, olumsuz haberler ise toplamın sadece yüzde 4’ünü oluşturdu. Olumlu haberler en çok Kasım ayında okurla buluştu. Buna karşılık Nisan ayı, en fazla olumsuz haberin yapıldığı ay oldu.
Sektörle ilgili yazılı basında çıkan yansımalar incelendiğinde, haberlerin 96 gazete sayfası kadar alan kapladığı belirlendi. Aynı araştırmaya göre, GSM sektörünün haberleri yüzde 52 oranında ulusal yayınlarda, yüzde 42 oranında yerel basında, yüzde 6 oranında ise bölgesel yayınlarda yansıma sağladı.
Sektörün en çok konuşulan markası belli oldu
Medya Takip Merkezi’nin hazırladığı analiz raporuna göre, sektörün medyada en çok konuşulan markası Turkcell oldu. Üç mecra toplamında 52 bin 620 haber ve yazıda yer alan marka, en başarılı yansımalarını Mart ayında sağladı.
Ocak-Kasım 2012 tarihlerini içeren analiz çalışmasına göre, Türk Telekom medyanın en çok ilgisini çeken diğer marka oldu. Toplamda 38 bin 994 haber ve yazı ile medyada yer alan markanın en fazla yansıma bulduğu mecra ise, haberlerin yüzde 63’ünü gerçekleştiren internet medyası oldu.
Sektörün önemli oyuncularından Vodafone, yüzde 62 ile en fazla internet medyasında yer bulup, üç mecrada toplam 32 bin 91 haber ve yazı ile adından söz ettirmeyi başardı.
MTM’nin aynı araştırmasına göre, sektörün bir diğer markası olan Avea toplamda 30 bin 252 haber ve yazıda yer buldu. Sektörün diğer markaları gibi, yansımalarının büyük çoğunluğu internet medyasında yer alan Avea, basında 7 bin 111 haber ve yazı, TV’de ise bin 108 haber spotu ile adından söz ettirdi.
Yorumlar