BRAND WEEK ISTANBUL

Burcu Şahin | 09.11.2020 - 18:47

MediaCat ve Google Türkiye’den genç kadınları odağına alan proje: #SheMakes

Brand Week'de teknoloji sektöründe cinsiyet eşitliğine ve geleceğin mesleklerine odaklanan Google Türkiye ve MediaCat'in projesi #SheMakes lanse edildi.

Google Türkiye ve MediaCat ortaklığında hayata geçirilen ve geleceği şekillendiren endüstrilerdeki kadınların takdir ve temsilini artırmayı amaçlayan #SheMakes projesi, bugün Brand Week sahnesinde lanse edildi. Bu kapsamda, MediaCat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan moderatörlüğünde; Google Türkiye Ülke Pazarlama Lideri Işıl Heves, SWEATers HUB Kurucusu Elif Boyner ve Gazeteci Özlem Gürses, Geleceğin Mesleklerinde Kadın Olmak başlıklı oturumda geleceği şekillendiren endüstrilerdeki kadınların takdir ve temsilini artırma adına neler yapılabileceğine dair düşüncelerini paylaştılar.

Geleceğin mesleklerini ifa eden alanlardaki başarılı kadınlar hakkında farkındalık yaratıp aynı zamanda geleceği parlak genç kadınların kariyerlerinde ilerlemesi gerekliliğini vurguluyan oturumda, kadınları bekleyen fırsatlar ve yapılması gerekenler konuşuldu.

Google Türkiye, Ülke Pazarlama Lideri Işıl Heves: “Kadınların erkek egemen yapıyı kıramamalarının üç temel sebebi var. Kadınların bu konuda nitelikli eğitimde geri kalmaları, kendilerini anlatamamaları ve mentor bulamamaları. Erkek egemen sektörde bu sebeplerin motivasyon azaltıcı olduğunu söyleyebiliriz. Google olarak eğitimde fırsat eşitliği sağlamak istiyoruz. Bu konuda Google ve MediaCat ortaklığında hayata geçirilen #SheMakes projemizle, başarılı kadınlar hakkında farkındalık oluşturmak ve  ve potansiyel vadeden kadınlara başarı hikayeleri oluşturmak istiyoruz. ”

SWEATers HUB Kurucusu Elif Boyner: “Ülke ekonomisinin kalkınması için kadınların varlığı çok önemli. Birçok kadın doğduğu andan itibaren bastırıldığı için erkeklere göre daha geri planda kalıyor. Asıl sorun birçok girişimci kadının sessiz kalıyor olması. Bunun için de çekirdeğe inmek gerekiyor. Kadınlara sorumluluk verildiği zaman yapamayacağı şey yok. Kadınlarla yapılan işlerin daha başarılı sonuçlar verdiğini görüyorum. ”

Gazeteci ve Yazar Özlem Gürses:  “Türkiye’de kadın olarak doğmak bile başarısızlık gibi görülüyor. Başarı ve başarısızlık hikayeleri erkeklerinkinden çok farklı. Kadınlar başarısızlıktan korkuyorlar ve kendilerini kapatıyorlar. Bu nedenle daha ürkek ve çekingen davranıyorlar. Bu kısımları aşabilmemiz lazım. Kadınlar, aynı anda birçok şey yapabiliyorlar, potansiyelleri sınırsız ve başarı odaklılar.”

Proje kapsamında kendi kariyer yolculuklarındaki detayları paylaşarak, geleceği şekillendirecek kadınlara ilham olan #SheMakes elçileri şöyle:

Yonca Dervişoğlu / İş İnsanı
Zeynep Yalım Uzun / İş İnsanı
Pınar Yoldaş / Eko-fütürist ve Sanatçı
Ömür Kula Çapan / Reklamcı
Tülin Akın / Sosyal Girişimci
Mine Ekinci / Sosyal Girişimci
Demet İkiler / İş İnsanı
Kamuran Uçar / İş İnsanı
Güldeniz Şeşen / Reklamcı
Özlem Gürses / Gazeteci
Rina Onur / İş İnsanı
Itır Erhart / Akademisyen ve Sosyal Girişimci
Cansen Başaran / İş İnsanı
Asude Altıntaş Güray / Sosyal Girişimci

Süreç boyunca hem hedef kitle olan genç kadınlara ilham verecek ve projenin marka elçileri olarak hareket edecek 15 başarılı kadın hem de genç #SheMakes projesinin detaylarına bu adresten ulaşabilirsiniz.

#SheMakes adayları sitede yer alan başvuru formunu doldurarak (varsa hikâyelerini anlattıkları video, link vs. ekleyerek) 10 Kasım – 18 Aralık 2020 tarihlerinde başvurularını iletebilir. Tüm başvurular; #SheMakes için oluşturulan Seçici Kurul tarafından 21-25 Aralık 2020 tarihleri arasında değerlendirilecek. #SheMakes programına seçilecek isimler 4 Ocak 2021 tarihinde açıklanacak.