BRAND WEEK ISTANBUL

Burcu Şahin | 09.11.2020 - 21:23

Brand Week Istanbul’da ilk günün ardından

Bu yıl online olarak düzenlenen Brand Week Istanbul, ilk gününde birbirinden değerli konuşmacıları ağırladı.

İletişim ve pazarlama dünyasının inovatif zihinlerini ve yaratıcı projelerini buluşturan Brand Week Istanbul, “Çizginin Dışındakiler” temasıyla; Felis Ödülleri, Lovemarks Ödül Töreni, Fark Yaratan Kadınlar, Shortcase ve Geleceğin Liderleri gibi birçok yan etkinlik ve farklı oturumla da sektörün nabzını tutacak.

9-10-11 Kasım’da Inspiration Hall, Digital Future Hub ve Brands & Trends by MediaCat London olmak üzere üç salonda sürecek Brand Week Istanbul, dijital trendlere uygun şekilde; Inspiration Hall, Digital Future Hub by Garanti BBVA ve Brands&Trends Salonlarında 3 farklı kurguda ilerliyor.

Brand Week Istanbul, sekizinci kez gerçekleştiği bu seneki programının ilk gününde; Türkiye’nin iş ve markalar dünyasını, yaratıcı endüstrilerini, çizgi dışı isimlerle buluşturdu.

Medyanın hali pürmelali


Pelin Özkan ve Yekta Kopan’ın açılış konuşmasından sonra günün açılışını “#BrandWeek Kafası: Medyanın Hali Pürmelali” başlıklı oturum ile Kafa Radyo ekibi Candaş Tolga Işık ve Nihat Sırdar yaptı.

Kafa Dergi ve Kafa Radyo’nun kurucuları Gazeteci Candaş Tolga Işık ve Radyo Programcısı Nihat Sırdar’ın medyanın durumunun değerlendirildiği oturumda, yazılı basın ve radyo programcılığı ve liyakat sorunu konuşuldu. Işık ve Sırdar, kendilerinin yürüdüğü yoldan yürümek isteyen gençlerin en büyük ihtiyacının tutku olduğunu vurguladı.

Türkiye’nin ekonomik krize alışkın bir ülke olduğu eski bir hikâye

Medyanın Hali Pürmelali oturumunun ardından Bilkent Üniversitesi İktisat Bölümü Prof. Dr. Refet Gürkaynak, Türkiye Gündemi: Ekonomide İş Dünyasını Neler Bekliyor? başlıklı sunumuyla Türkiye’nin sıcak gündemini değerlendirdi.

Türkiye’nin önündeki farklı ekonomik senaryolar üzerine konuşan Gürkaynak, ne olduğunu anlamadığımız bir dönemden geçtiğimizi belirterek, öncelikle Covid-19 salgının dünya ekonomisi üzerindeki etkilerinden bahsetti. İşlerin iyiye doğru gitmediğini söyleyen Gürkaynak sözlerine şöyle devam etti, “Dünya genelinde Covid tarafında işler iyiye gitmedi ve salgının içinde yaşıyoruz. Yurt dışında tüketimi kestiğimiz ve üretim yapamadığımız için Türkiye’nin cari açığı ve dış ticaret açığı çok yüksek. Avrupa Birliği Ekonomik ve Parasal Birliği tarihin en kötü büyüme döneminde. Covid durgunluğuna girdiler ve çıkamadıklarını görüyoruz, bu da Türkiye’yi çok etkiledi.”

“Türkiye’de olanların temel sebebi Türkiye’de olanlar. Büyük bir borç sorunu yarattık ve bunları çözmemiz lazım.” diyen Gürkaynak, reforma ve yurt dışı kaynağına ihtiyacımız olduğunu belirterek özellikle adalet reformu yapmanın acil işlerimizden biri olduğunun altını çizdi.

Türkiye’nin krizlere alışık bir ülke olsa da içinde bulunduğumuz krizin şimdiye kadar yaşanılanlardan daha derin olduğunu söyleyen Gürkaynak konuşmasında şu sözlere yer verdi, ” Türkiye’nin krize alışkın bir ülke olduğu eski bir hikaye. Bunun altında belli bir iktisadi dinamik vardı ve o dinamik artık değişti. Bu sefer ki kriz halk için çok daha yıkıcı. İlk defa hanehalkları borçlu, şirketler çok borçlu olarak krize girdik. Bunun yönetilmesi daha zor. İktisat politikası hâlâ buna uygun değil. Bu sefer reel sektör hanehalkı iflaslarının arttığını göreceğiz. Orta sınıf olmaya alıştıktan sonra fakirleşmek kolay değil. Bunun sosyopolitik etkileri ile uğraşmak da kolay değil.”

Gürkaynak, son olarak sorunların sebebini çıkartan biziz ve çözebilecek olan da biziz vurgusunu yaptı, “Başımıza gelen birçok ülkenin başına geldi, ne yapılacağını biliyoruz. Nihayetinde sadece aşina olduğumuz kamu borç sorunu olacak. Türkiye’de makro stabilizasyon yapmak çok kolay. Ülke yerinde duruyor, bazı işler zor ve uzun ama hızlı etkisi olacak reform yine var. Siyaset niyet olduğu zaman kendi kazdığımız kuyudan çıkacağız, o da bizim elimizde. ”

Tüketici davranışları kökten değişecek

Mosaic Ventures Girişim Ortağı ve Teknoloji Analisti Benedict Evans, Teknoloji ve Yeni Normal başlıklı sunumunda pandemi döneminden öncesi ve sonrasındaki farkları değerlendirdi. Pandemi ile birlikte tüketici beklentilerindeki değişikliklere dikkat çeken Evans bu süreci şöyle ifade etti: “Dünya genelinde şoka uğradık. Bunun hem hayatta kalma ve süreçten çıkma gibi farklı fazları var. Yeni tüketici beklentileriyle birlikte internette yeni platformlar açıldı. Amazon gibi büyük e-ticaret platformları büyümeye devam ediyor. Teknolojinin şimdiden sonra siyaset, toplum hatta gündelik yaşam için daha da önemli hale gelecek. Online yapılan alışverişler ikiye katlanmış durumda. Video platformunun çok öne çıktığını görüyoruz. ” Tüketici davranışlarının kökten değiştiğini ifade eden Evans’a göre artık yeni şeyler denenmesi bir zorunluluk halini aldı.

Evans, sunumunun ardından  BSH Türkiye Pazarlama Direktörü Hilal Eksel Merter ile birlikte teknolojinin gündelik hayatımıza etkilerini masaya yatırdı.

MediaCat ve Google Türkiye’den genç kadınları odağına alan proje: #SheMakes

Google Türkiye ve MediaCat ortaklığında hayata geçirilen ve geleceği şekillendiren endüstrilerdeki kadınların takdir ve temsilini artırmayı amaçlayan #SheMakes projesi, bugün Brand Week sahnesinde lanse edildi. Bu kapsamda, MediaCat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan moderatörlüğünde; Google Türkiye Ülke Pazarlama Lideri Işıl Heves, SWEATers HUB Kurucusu Elif Boyner ve Gazeteci Özlem Gürses, Geleceğin Mesleklerinde Kadın Olmak başlıklı oturumda geleceği şekillendiren endüstrilerdeki kadınların takdir ve temsilini artırma adına neler yapılabileceğine dair düşüncelerini paylaştılar.

Geleceğin mesleklerini ifa eden alanlardaki başarılı kadınlar hakkında farkındalık yaratıp aynı zamanda geleceği parlak genç kadınların kariyerlerinde ilerlemesi gerekliliğini vurguluyan oturumda, kadınları bekleyen fırsatlar ve yapılması gerekenler konuşuldu.

Google Türkiye, Ülke Pazarlama Lideri Işıl Heves: “Kadınların erkek egemen yapıyı kıramamalarının üç temel sebebi var. Kadınların bu konuda nitelikli eğitimde geri kalmaları, kendilerini anlatamamaları ve mentor bulamamaları. Erkek egemen sektörde bu sebeplerin motivasyon azaltıcı olduğunu söyleyebiliriz. Google olarak eğitimde fırsat eşitliği sağlamak istiyoruz. Bu konuda Google ve MediaCat ortaklığında hayata geçirilen #SheMakes projemizle, başarılı kadınlar hakkında farkındalık oluşturmak ve ve potansiyel vadeden kadınlara başarı hikayeleri oluşturmak istiyoruz. ”

SWEATers HUB Kurucusu Elif Boyner: “Ülke ekonomisinin kalkınması için kadınların varlığı çok önemli. Birçok kadın doğduğu andan itibaren bastırıldığı için erkeklere göre daha geri planda kalıyor. Asıl sorun birçok girişimci kadının sessiz kalıyor olması. Bunun için de çekirdeğe inmek gerekiyor. Kadınlara sorumluluk verildiği zaman yapamayacağı şey yok. Kadınlarla yapılan işlerin daha başarılı sonuçlar verdiğini görüyorum. ”

Gazeteci ve Yazar Özlem Gürses: “Türkiye’de kadın olarak doğmak bile başarısızlık gibi görülüyor. Başarı ve başarısızlık hikayeleri erkeklerinkinden çok farklı. Kadınlar başarısızlıktan korkuyorlar ve kendilerini kapatıyorlar. Bu nedenle daha ürkek ve çekingen davranıyorlar. Bu kısımları aşabilmemiz lazım. Kadınlar, aynı anda birçok şey yapabiliyorlar, potansiyelleri sınırsız ve başarı odaklılar.”

ABD seçimlerinde neler oldu neden oldu?

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de gündemi meşgul eden ABD Başkanlık Seçimleri, Öykü Dialogue International Ajans Başkanı ve Uluslararası Siyasi Danışmanlar Derneği (IAPC) Yönetim Kurulu Üyesi Necati Özkan moderatörlüğünde BuzzMaker Başkanı Matthew McMillan, Klink Campaigns Başkanı Matthew Klink ve RBI Strategies and Research Başkanı Rick Ridder tarafından Inspiration Hall’de konuşuldu.

ABD’de 3 Kasım’da yapılan başkanlık seçiminin, 2019 yerel seçimleriyle benzerlik gösterdiğini ve bir anlamda bildiğimiz bir fotoğraf olduğunu anımsatan Necati Özkan’a göre, seçim sonuçları dünyada demokrasileri tehdit eden popülizm dalgasının durdurulabileceğine dair bir umut ışığı olarak görülebilir.

Matthew McMillan, seçim kampanyasında kar amacı gütmeyen kurumlarla birlikte  30 milyar dolarlık bir harcama yapıldığını ifade etti. McMillan, kararsız eyaletlere uygun hedeflemelerin yapıldığını belirtti: “Genel olarak televizyon üzerinden reklam yapıldı. Kararsız eyaletlerde çok farklı mesajlar döndü. Mail kutusu, SMS ve mikro reklamcılığın yanında yapay zeka kullanılarak başarılı hedefler seçildi.

Rick Ridder, Trump ve Biden arasındaki her iki seçim kampanyasına değindi. Trump’ın superman gibi gösterilmeye çalışıldığını ifade eden Ridder, kampanya stratejisinin özellikle daha az eğitimli olan mavi yakalılara hitap ettiğini, Biden’ın ise genel seçmeni hedeflediğini belirtti.

Matthew Klink ise, demokratların ve cumhuriyetçilerin seçime katılım oranına dikkat çekerek, önceki seçimlerde yüzde 55’i geçmeyen katılım oranının rekor seviyeye ulaştığını ifade etti. Klink, bu sonucun demokrasiye karşı inancını kaybedenler için motivasyon yükseltici olduğunu vurguladı.

Çizgi dışı isimlerin buluştuğu Brand Week Istanbul, sunumlar ve oturumlarla 10-11-12-13 Kasım’da da katılımcılarını bekliyor.