Skip to main content

Son dönemde çok fazla YouTube, YouTuber ve yeni nesil TV kanallarından bahseder olduk. Ben bu konuda en sık yazı yazanların herhalde başında geliyorum. Bunun en büyük sebebi Türkiye’de 1. jenerasyon YouTuber olmam. İşin her iki tarafında da çok sık yer aldığım için bu konuda her zaman yazacak çok şeyim oluyor

Kendi kanallarımız dâhil Türkiye’de en iyi içerik üreticileri de arkadaşlarımız. Çok abonesi olan ancak baktığınızda iyi içerik üreticisi olmayan pek çok kanal da bu sektörün içinde. 1. jenerasyon olmanın bize bir sorumluluk verdiğini düşünüyorum. Neticede bu herkes için çok yeni bir alan. Sistem nasıl kurgulanırsa ileride de öyle devam edecek. İşte benim ve benim gibi bu işin eskilerine bu noktada çok fazla sorumluluk düşmekte.

Biz içeriğin üretildiği ve yayımlandığı taraftayız. Bunun bir de markalar tarafı var ki o özellikle Türkiye’de çok ama çok önemli. Bilmeyenler için tekrar söyleyeyim; Türkiye’de sadece YouTube gelirleriyle uzun vadede ayakta kalmak neredeyse imkânsız. Avrupa özellikle ABD’de şart ve standartlar çok farklı. Orada bizim sahip olduğumuz aboneler ve izlenme sayıları ile çok ciddi gelirler elde ederken Türkiye’de maalesef markaların YouTube’a ayırdıkları bütçe doğrultusunda YouTube’un paylaştığı gelirler de çok düşük. Bu sebeple Türkiye’de çok farklı bir durum oluştu. Bence çok iyi oldu. Türkiye ‘içerik reklamcılığı’ konusunda çok iyi işler çıkartır oldu. Bir ‘maalesef’in sebep olduğu bu gelişme içerik üreticilerini ve markaları çok kaliteli işler çıkartmaya itti. Yanlış anlaşılmasın yapılan her iş iyidir demiyorum. Çok ama çok başarısız, yanlış işlerin sayısı hiç de azımsanmayacak sayıda. Burada kıymetli olan işi çok doğru anlayıp, doğru adımlar atan YouTuber’lar ve markaları ıskalamamam lazım.

kurumsal youtuber

Kurumsal YouTuber olunabilir mi?

Kimileri yazdıklarımı rahatsız edici bulabilir. Şimdiden söylemeliyim, yazdıklarım duyumlarla değil kendi yaşadığım tecrübeler ile ilgili. Bu yüzden rahat rahat okuyabilirsiniz. Markalar YouTube’u ilk başlarda çok doğru anlayamadılar. Hâlâ anlayamayan pek çok marka var. Bu mecraya boşu boşuna ciddi paralar harcamaya da devam etmekteler. En klasik bakış açıları TV/sinema için ürettikleri reklam filmlerini ‘Kurumsal’ YouTube kanallarına yüklemek. İkinci kullanım amaçları: Düzenledikleri etkinliklerin görüntülerini bu mecraya yüklemek. Üçüncü kullanım amaçları: Basında çıkan haberlerinin bu kanallara yüklenmesi. Şimdi bunu yapan şirketlere bir şeyler söylemek isterim.

Devamı için sayfa numaralarını kullanabilirsiniz…

Sayfalar: 1 2 3