SOSYAL AĞLAR

DigitalAge | 25.03.2016 - 16:36

Marka YouTube kanalını “bir YouTuber” yönetebilir mi?

Son dönemde çok fazla YouTube, YouTuber ve yeni nesil TV kanallarından bahseder olduk. Ben bu konuda en sık yazı yazanların herhalde başında geliyorum. Bunun en büyük sebebi Türkiye’de 1. jenerasyon YouTuber olmam. İşin her iki tarafında da çok sık yer aldığım için bu konuda her zaman yazacak çok şeyim oluyor

Kurumsal YouTube kanalı nasıl yönetilmeli?

Bundan sonra alışmanız gereken bir terim olacak: Kurumsal YouTuber. Kurumların kendi kanallarını da tıpkı bireysel YouTuber’lar gibi düşünerek yönetmesi, yönettirmesi gerekiyor. Eğer bu şekilde düşünmeyenler olursa, hiç kusura bakmasınlar, başarılı olma şansları çok düşük. Büyük reklam bütçeleri ile videolarınız izleniyormuş gibi görünebilir ama sonuçları, harcadığınızın karşılığını almanıza yardımcı olmayacak. Şimdi bu konuda benim de ilk anından itibaren içerisinde olduğum bir başarı öyküsüyle detaylandırmaya çalışacağım. Özellikle içerisinde olduğum diyorum çünkü kulaktan duyma değil bizzat yaşadığım bir örnek.

Özellikle son 6 ayda adını çok sık duyduğunuz Motto Müzik, Digital Age’in yaptığı ankette de birinci çıkarak aslında bu başarının tesadüf olmadığı gösterdi. Diğer birinciler de aynı şekilde başarılı dijital yönetim sayesinde bunun karşılığını almış görünüyor. Projenin içinde olduğum için sadece Motto Müzik’i örnekliyorum. Eminim diğer başarılı kurumsal YouTuber’lar da benzer stratejilerle bu seviyeye ulaşmıştır.

kurumsal youtube

Bu konuda geçek bir başarı öyküsü, bir hikâyesi olan kanal, Allianz Türkiye’nin sahip olduğu bir müzik kanalı. Motto Müzik kanalını başarılı kılan arkasındaki strateji ve sürdürülebilir olması. Kanal geçen yıl bu ay yani Mart ayında test yayınlarına başladı. Kasım ayına kadar hiçbir yerinde Allianz ile ilgili birşey yoktu. Organik olarak büyümesini, gelişmesini sürdürdü ve sürdürmeye devam ediyor. Bu stratejiyi biz onlara önerdik. Kurumlar sahip oldukları kanalları her türlü görsel ve söylemleri ile o kadar boğuyorlar ki, takipçiler bundan rahatsız olup tepki gösteriyorlar. Hatta, üretilen içeriklerin hepsinin altında “bana ne satmaya çalışacak” gibi bir haklı önyargı ile yaklaşıyor. Motto Müzik kanalında bunun hiçbiri olmadı. Önerdiğimiz “Kurumsal Youtuber” olma fikri tam anlamıyla başarıya ulaştı. İlk olarak Kasım 2015’te bir basın bülteni ile kanalın sahibi olduğunu açıkladı. Herkes, “Bakalım şimdi işler değişecek mi,” diye beklerken Allianz’ın ve bizim beklentimiz doğru çıktı. Hiçbir olumsuz reaksiyon alınmadan kanal yayınlarına devam ediyor. Değişimin çerçevesini çok dikkatli oluşturduk. Video içlerinde logomuzda küçük bir değişiklik ve sosyal medya hesaplarımızda küçük görsel değişimi ile dijital dönüşümümüzü tamamladık. Bu noktada Allianz çok önemli bir adım attı. Benim kesinlikle inanarak oluşturduğum bu strateji YouTube konusunda haklı olduğumu gösterdi. Bu başarının arkasında yatanlara bakmak gerekiyor. Sizin için de örnek olacağına inandığım bu detayları lütfen dikkate alın. Allianz Motto Müzik Platformu projesinde kurum içinden tek bir kişiye bağlı olarak çalışıyoruz. Allianz Dijital ve Sosyal Medya Müdürü Murat Toz. Bu görev tanımını özellikle yazmamın sebebi kurumlarda bu pozisyonların gerçekten çok önem kazanmış olması. Şirket içerisinde artık en kıymetli pozisyonlardan biri olacağı kesin. Böylesine müthiş bir hızla gerçekleşen dijital dönüşüm, kurumların dijital dünyaya ayırdığı bütçelerle paralel önem kazanmaya devam ediyor, edecek. Murat Toz ile Motto Müzik YouTube kanalı için sürekli mesai harcıyoruz. Çok önemli bir detay var ki, bu konuda diğer kurumlarında örnek alması gerektiğini düşünüyorum. Motto Müzik için her iki tarafta sürekli yeni fikirler, yeni stratejiler üzerinde çalışıyor ve bunları düzenli olarak yaptığımız toplantılarla, telefon konuşmalarıyla, maillerle tek bir ekip gibi çalışarak üretiyor, tartışıyor ve ortak akılla hayata geçiriyoruz. Şunu demek istiyorum: Dijitalden sorumlu müdürünüzün nasıl çalıştığı çok önemli. Neticede sizin işi içeride emanet ettiğiniz kişi o. Yani sizin paranızın, itibarınızın, başarınızın sorumluluğu dijital ve sosyal medya müdürünüzde. Kurum tarafından resim böyle. Dışarıdan baktığınızda ajans olarak bizim de aynı dili konuşabileceğimiz kurumsal sorumlular olması çok önemli. İlerişimin ilk aksadığı nokta burası çünkü. Baştan doğru ilerlenemezse sonuç koca bir ‘hiç’ olabilir. Kurumların bundan sonra en önemli birimlerinden bir tanesi “Dijital” olacak. Gazetelerin, TV kanallarının etkileri hızla düşmeye devam ediyor. Yeni medya yükselişini hızla sürdürüyor. Asıl önemlisi sürdürmeye de devam edecek. Kendinizi doğru konumlandırmak için hatta bir konum sahibi olabilmek için elinizi hızlı tutmak zorundasınız. Dijitali önemsemeyeni yeni nesil hiç önemsemiyor.

Kurumsal YouTuber anketleri devam edecek

Bu ay yaptığımız anketi özellikle YouTuber’lara gönderdik. Kurumların dijital dünya ile sınavını en iyi değerlendirecekler onlardı. İşinin ehli YouTuber’lar yeni Kurumsal YouTuber’ları sonuçlarda olduğu şekilde değerlendirdi. Yıl içinde bunun gibi anketler yapmayı sürdüreceğiz. Ankette birinci olanlar alanlarını korumaya, olamayanlar da birinci olmak için çalışmaya devam etmeli. Bu sonuçlar bence çok önemli. Lütfen dikkate alın. Kendinize dersler çıkartın. Unutmayın dijital dünya çok hızlı gidiyor. Formula1 gibi düşünün, aksilik olduğunda 1 saniye içerisinde birinci sıradan son sıraya düşebilirsiniz. Tekrar birinci olmak ise çok iyi pilotaj ve ekip çalışması gerektiriyor.

Timur Akkurt
Tekno Safari

1 2 3